شناسهٔ خبر: 60541975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در گفت و گو با تقریب:

شعار بارز امام راحل(ره) اتحاد جامعه اسلامی در سراسر جهان بود

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: همواره یکی از شعارهای بارز امام خمینی(ره) در سطح گسترده، اتحاد جامعه اسلامی در سراسر جهان بود.

صاحب‌خبر -
ماموستا مامد کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) و با اشاره به اینکه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران یک شخصیت بارز دینی و مذهبی و ساده‌زیستی بود اظهار داشت: همواره یکی از شعارهای بارز امام راحل(ره) در سطح گسترده، اتحاد جامعه اسلامی در سراسر جهان بود.
 
وی افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید بسیاری بر وحدت و اتحاد جامعه اسلامی داشتند تا جایی که می‌توان گفت اتحاد و انسجام اسلامی بسیار گسترده‌ای در جهان به وقوع پیوسته و توانسته است جامعه بیداری را در زمینه‌های مختلف به وجود آورد.
 
 امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: همچنین همان شعارهایی که امام خمینی(ره) برای یکپارچگی امت اسلامی و داشتن وحدت کلمه داشتند و اینکه باید وحدت و انسجام سرلوحه کار مسلمانان باشد، امروزه خوشبختانه تقریب مذاهب و ارتباطات اسلامی در زمینه‌های مختلف برای پیوستن و به هم‌پیوستگی جامعه اسلامی در قالب یک امت اسلامی به وجود آمده و بر مبنای همان نیز، ایران توانسته با تکیه بر فرامین امام راحل(ره) انسجام مطلوبی را در داخل و خارج از کشور و در بین اکثریت کشورهای اسلامی به وجود آورد.
 
وی افزود: همین موضوع کنفرانس‌های متعدد در کشور اسلامی و در سالیان اخیر در سایر کشورها، گواه بر این مسئله است که خوشبختانه شعار و گفتار امام خمینی(ره) تاثیر بسزایی در مسئله گفتمان بین جامعه اسلامی گذاشته و همه خواهان این هستند که امت اسلامی باید یک امت یکپارچه، متحد و منسجم باشد.
 
ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه، از دلایل مهم و مستحکم تداوم انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی(ره) را رهبری داهیانه امام خامنه‌ای و آگاه‌سازی مردم در زمینه‌های مختلف دانست و گفت: خوشبختانه این کثرت‌گرایی اقوام، ادیان و طوایف در کشور و این انسجام و اتحادی که در بین آحاد اسلامی در خارج از مرزبندی‌های قومی و قبیله‌ای رخ داده، ستودنی است.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین خوشبختانه با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمایشات امام راحل( ره)، اتحاد و انسجامی که امام خامنه‌ای توانستند در بین امت اسلامی در ایران ایجاد کنند، سبب استمرار و بقای جمهوری اسلامی ایران شد و با تکیه بر رهبری، قله‌های رفیع پیروزی و اقتدار در جهان طی شده است.
 
ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه دولتمردان باید از ظرفیت‌های مختلف مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی برای استمرار، پیشرفت، توسعه، اعتلا و اقتدار کشور استفاده کنند گفت: بی‌تردید همین خود سبب اعتماد بیشتر به ارکان نظام جمهوری اسلامی و دولتمردان کشور خواهد شد و این به عینه همان پیام‌ها و فرامینی است که امامین انقلاب تاکید داشتند که نباید ظرفیت‌های مختلف مذاهب اسلامی و حتی ادیان نادیده گرفته شود تا بتوان شاهد یک انسجام و اقتدار بیشتر در کشور باشیم.
 
انتهای پیام/

نظر شما