شناسهٔ خبر: 66949324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

ماموستا کلشی‌نژاد:

انسان‌های آزاده باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آیند

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید انسان‌های آزاده باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با تسلیت رحلت جانگداز امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهور اسلامی و تسلیت قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده‌اند امام(ره) یک حقیقت همیشه زنده است چون اسلام را به عنوان یک ایدئولوژی برای انقلاب اسلامی انتخاب کرده و امروزه نیز در امتداد همین راه امام(ره) شاهد پیشرفت، توسعه و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان هستیم.

وی تصریح کرد: امروز با فرهنگ و انقلابی که امام خمینی(ره) آن را به پیروزی رساند ملت از وضعیت نابسامان و زندگی خفت‌بار و فقر و نداری و همچنین از زیر چنگال کشورهای منطقه به ویژه استکبار جهانی مانند آمریکا و انگلیس خارج شدند اما امروز کار به جایی رسیده که همین کشورهایی که در مقابل جمهوری اسلامی قدعلم می‌کردند بر روی ایران حساب ویژه باز کرده‌ و همه اینها نگاه بابصیرت و بلند امام(ره) را نشان می‌دهد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بی‌تردید اگر انسان خود را یک بنده خدا برای خدمت به خلائق نشان دهد می‌تواند قله‌های سعادت، ترقی و پیروزی را در جهان نشان داده و عزت خود را حفظ کند و تمامی اینها مدیون شخصی به نام امام خمینی(ره) بود که در عصر خود نمونه و بی‌نظیر بوده و پیامبرگونه توانست رهبریت جامعه را به دست گیرد و جامعه را به سوی ارزش‌ها و تعالی دعوت کند.

وی ادامه داد: اگر دشمنی کشورهای استکبار جهانی و متخاصم را نسبت به ایران مورد بررسی قرار دهیم به این نقطه برمی‌گردد که امام خمینی(ره) به جهان اعلام کرد که دنیا نیاز به معنویت داشته و امروز خلأ دنیا خلأ معنویت است.

ماموستا کلشی‌نژاد افزود: بر این اساس دشمنان اسلام و ایران نتوانستند این مسئله را بربتابند بنابراین علیه جمهوری اسلامی ایران سیاست‌های خصمانه‌ای را اعمال کردند چون سالیان متمادی در کشورهای مختلف منطقه برای اینکه اجازه ندهند که دین و ادیان آسمانی در دنیا حکومت کنند، اقدام به جنگ‌ها، خونریزی‌ها و قتل‌عام‌ها کردند و همین حرکت را نیز در دوران رنسانس علیه مسیحیت انجام داده و تمامی تلاش خود را کردند تا دین و ادیان الهی نتوانند در دنیا حکومت کنند تا از این طریق بتوانند مردم را استثمار کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر آن تلاش کردند تا در قالب حکومت‌داری و حقوق‌بشری خود که با عقل ناقص خویش آن را تعریف کرده بودند، نظریات خود را بر کرسی نشانده و مردم را استثمار و استعمار کنند پس تحمل پیروزی انقلاب اسلامی را نکردند در حالی که انقلاب اسلامی برای پیشرفت و نجات ایران از وضعیت نابسامان خود به وجود آمد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه با اشاره به قیام خونین 15 خرداد اظهار داشت: بی‌تردید قیام 15 خرداد یک انقلاب بزرگی برای پبشرفت ایران و دفاع از ارزش‌های مدنظر جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: در این راستا مردم شهرهای قم و تهران برای دفاع و اعتراض به دستگیری امام خمینی(ره) به خیابان آمدند اما این اعتراضات از سوی رژیم ستمشاهی به خشونت کشیده شد و در نتیجه تعداد بسیاری از پیروان خط امام(ره) به گلوله بسته شده و به شهادت رسیدند.

ماموستا کلشی‌نژاد گفت: واکنش علما برای اعتراض به این حرکت ددمنشانه رژیم پهلوی به جاهای مختلف ارسال شد و این حرکت، مردم را هوشیار کرد و در امتداد آن انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی خاطرنشان کرد: بی‌تردید اگر از مسیر انقلاب اسلامی دور شویم، همان سیاست‌ها و نسخه‌های خصمانه‌ای که دنیا برای ایران می‌پیچد برای ملت ایران نیز خواهد پیچید چون ایران تافته جدابافته از دنیا نیست که بگوییم آنها با ما کاری ندارند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه در ادامه خطبه‌ها با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در رفح بیان کرد: در این راستا یک نقطه امنی برای پناهندگان، بی‌دفاعان و خردسالان فلسطینی در رفح تعریف شده بود تا این مظلومان در آن جمع شده تا حداقل بتوانند نفس راحتی در آنجا بکشند و آن هم در حالی که آن منطقه بدون امکانات و بدون غذایی برای خوردن بود اما توسط جنایتکاران روسیاه تاریخ بشریت یعنی رژیم اسرائیل غاصب، بمباران و نسل‌کشی شد.

وی تصریح کرد: بی‌شک این جنایات نشان می‌دهد که مغزهای خوابیده جامعه بشری به ویژه محافل بین‌المللی و مدعیان حقوق بشری، در خواب رفته‌اند چون کسانی را که از ملت مظلوم غزه دفاع می‌کنند دستگیر کرده و به سیاهچاله‌های رژیم صهیونیستی گسیل و آنها را شکنجه می‌کنند چراکه آنان در مقابل ظالم ایستادگی کرده و شعارهای توقف کشتارهای بی‌رحمانه در غزه و رفح را سر می‌دهند.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: این در حالی است که متأسفانه این افراد آزادی‌خواه را دستگیر و آنها را به زندان‌ها و سیاهچاله‌ها می‌اندازند بنابراین مسیری که امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و مردان نیکوسرشت برای ملت ایران و تمام دنیا معرفی می‌کنند مسیر سعادتمندی است.

وی در ادامه نیز خاطرنشان کرد: بی‌تردید انسان‌های آزاده باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین به صحنه آمده و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما