شناسهٔ خبر: 60531974 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

شهردار شیراز:

ساخت خط ۳ مترو شیراز تسریع می‌شود

شهردار شیراز با تاکید بر اهمیت برنامه زمان‌بندی در اجرای پروژه‌های مترو، گفت: امید است با ورود هرچه سریع‌تر قطعات دستگاه حفار مکانیزه به این کلان‌شهر، عملیات اجرایی خط ۳ مترو سریع‌تر از گذشته انجام شود.

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در آئین شروع عملیات اجرایی جداسازی قطعات دستگاه حفار مکانیزه در قزوین که مدیرعامل شرکت شمس عمران و اعضای هیئت‌مدیره آن به‌عنوان پیمانکار نیز حضور داشتند، اظهار کرد: در کلان‌شهر شیراز علاوه بر خط یک مترو به طول ۲۵ کیلومتر که هشت سال مسافرگیری در این خط انجام می‌شود، فاز یک خط ۲ مترو نیز از سال گذشته در حال مسافرگیری است و هم‌اکنون مراحل عملیات و ساخت ایستگاه‌های خطوط ۲ و ۳ در حال انجام است. وی به بازدیدهای انجام شده با همراهی جمعی از معاونین و مدیران شهرداری و شرکت شمس عمران به‌عنوان پیمانکار اجرای خط ۳ مترو شیراز از موقعیت استقرار دستگاه حفار مکانیزه اشاره و عنوان کرد: قرار است قطعات این دستگاه طی دوره‌ای حداکثر پنج‌ماهه جداسازی شده و عملیات اجرایی آن در شیراز آغاز شود. اسدی با تاکید بر ضرورت امر و اهمیت خطوط مترو بیان کرد: این موضوع با توجه به شعار سال مبنی مهار تورم و رشد تولید، می‌تواند علاوه بر جامه عمل پوشانیدن به مطالبات مردمی در بحث گسترش حمل‌ونقل ریلی، تأثیر بسزایی در اشتغال‌زایی طی دوره‌ای چندساله در این کلان‌شهر داشته باشد. شهردار شیراز با بیان اینکه این دستگاه توسط پیمانکار اجرای پروژه خط ۳ خریداری‌شده است، گفت: این موضوع جزو تعهدات پیمانکار خط ۳ مترو است. وی با تأکید بر اهمیت برنامه زمان‌بندی در اجرای پروژه مترو، ابراز امیدواری کرد: با ورود هرچه سریع‌تر دستگاه حفار مکانیزه به شهر شیراز، عملیات اجرایی خط ۳ مترو سریع‌تر از گذشته انجام شود. اسدی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۳ مترو در ششمین مرحله جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز در اسفندماه گذشته به طول ۱۰ کیلومتر و هشت ایستگاه آغاز شد، افزود: هم‌اکنون شفت ورودی جهت جایگذاری دستگاه حفار مکانیزه برای عملیات حفر تونل آماده ‌شده است. اسدی به حفاری بالای ۵۰۰ متر طی هرماه توسط این دستگاه اشاره و بیان کرد: با اتمام این عملیات حفر تونل توسط دستگاه حفار مکانیزه و سایر عملیات انتهایی، بتوانیم باقیمانده خط ۳ را شروع کنیم. انتهای پیام/

نظر شما