شناسهٔ خبر: 60488230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

ببینید| وزیر کار: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی

وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی گفت: طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده به طور سراسری اجرا خواهد شد و این طرح کاملا اختیاری است و اگر کسی مایل به کالابرگ نباشد می‌تواند از یارانه نقدی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، سید صولت مرتضوی روز چهارشنبه 10 خرداد ماه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح از هفته آینده اجرا می‌شود، اظهار داشت: طرح کالابرگ اکترونیکی به صورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و از اسفندماه در سراسر کشور اجرایی شد.

مرتضوی، ادامه داد: در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلا کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کالابرگ الکترونیکی با اقبال عمومی مواجه نشد افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی کاملا اختیاری است و اگر کسی مایل به کالابرگ نباشد می‌تواند از یارانه نقدی استفاده کند. افزایش ۲۰ درصد یارانه به کسانی تعلق خواهد گرفت که حداقل ۷۰ درصد از یارانه خود را از ۱۱ قلم کالا خریداری کنند. تا پایان خردادماه همه ۳ دهک اول شامل افزایش ۲۰ درصد یارانه خواهند شد.

نظر شما