شناسهٔ خبر: 60482507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکمیل زیرساختها برای تردد زائران اربعین از مرز تمرچین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر اجرای برنامه ها و تکمیل زیرساختهای لازم در سریع ترین زمان ممکن برای پذیرایی از زائران اربعین در مرز تمرچین تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان غربی،  ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور مرزی با حضور اعضای کمیته ملی اربعین حسینی در پیرانشهر برگزار شد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تمامی برنامه ها و پروژه ها و زیرساختهای لازم باید در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسند.

رهبردین گفت : صورتجلسات و تصمیمات باید طی این جلسه با زمان بندی مشخص گزارش شود و طی زمان باقیمانده تا اربعین حسینی طبق برنامه ریزی تمامی مصوبات باید عملیاتی شوند.

وی در ادامه گفت:  برای این ستاد روزشمار اربعین تعریف وتکالیف ادارات دخیل مشخص شده است و همه ادارات باید اقدامات لازم و اولیه را به استانداری ارسال کنند و تا  با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی هیچ پروژه ای  روی زمین نماند.

فرماندار پیرانشهر نیز در این جلسه گفت:  تدابیر و مصوبات در  جلسات متعدد در شهرستان انجام شد  و دستگاه‌های دخیل با وظایف مشخص آمادگی لازم را برای ترددی سهل و آسان دارند.

محل فرود هلکوپتر،زمین دانشگاه آزاد اسلامی به میزان نه هکتار برای زائرسراها و مبادی ورودی پیرانشهر و جمع اوری نخاله ها با همکاری اداره کل راهداری،روشنایی مسیر بیرانشهر به مرز، ساماندهی ورودی مرز و پارکینگها و افزایش ظرفیت این پارکینگها،مسیر بزرگراهی منتهی به مرز تمرچین به طول ۱۳۰کیلومتر و نیوجرسی مسیر، تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت بانک‌ها برای پیشبرد پروژه های عمرانی ،حذف نقاط حادثه خیز از عمده مسائل مورد بحث در این جلسه بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بر تسریع در پیشبرد آنها تاکید داشت.

مرز تمرچین پیرانشهر سال گذشته به طور رسمی برای اولین بار برای تردد زایرین اربعین حسینی بازگشایی شد که نزدیکی مسیر برای استانهای همجوار و آب و هوای مناسب نسبت به مرزهای دیگر کشور با استقبال خوب زائرین روبه رو شد

 پیش بینی می شود امسال  بیش از ۵۰۰ هزار زائر از  این مرز  تردد کنند.

 

نظر شما