شناسهٔ خبر: 60481524 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه ایده‌پردازی کاربرد خلاقانه صنایع‌دستی ایرانی در فضاهای عمومی تهران

سازمان زیباسازی شهر تهران در راستای تحقق مأموریت‌های سازمانی خود با همکاری معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدام به برگزاری کارگاه ایده‌پردازی کاربرد خلاقانه صنایع‌دستی در فضاهای عمومی شهر تهران کرده است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این رویداد در قالب یک کارگاه تخصصی سه‌روزه، با رویکردی خلاقانه و با حضور دانشجویان و هنرمندان زیر نظر اساتید دانشگاه و کارشناسان سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در عمارت عین الدوله برگزار خواهد شد.
هنرمندان و هنرجویان رشته های تجسمی، هنرمندان فعال در هنرهای محیطی، صنایع‌دستی، معماری و شهرسازی و هنرمندان فعال در هنرهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی می توانند در این کارگاه ایده‌پردازی شرکت کنند.
موضوع اصلی این کارگاه فرهنگی هنری، ایده‌پردازی، طراحی و گرافیک محیطی در فضاهای عمومی شهر تهران با تمرکز بر محور تقاطع خیابان آزادی و بزرگراه یادگار امام تا میدان آزادی است.
به این منظور کارگاه ایده‌پردازی در سه بخش اصلی کاربرد هنر محیطی آمیخته با صنایع‌دستی و هویت ایرانی، ایده‌پردازی در طراحی مبلمان شهری با بهره‌گیری از نقوش سنتی، هویت ایرانی، هنرهای ملی و اسلامی و ایده‌پردازی در طراحی سازه‌های شهری در تلفیق با صنایع‌دستی (نرده‌های BRT، پل های عابر پیاده، ورودی ایستگاه‌های مترو و...) برگزار می‌شود.
اهداف برگزاری کارگاه خلاقانه ایده‌پردازی شامل؛ معرفی، حفظ و احیای ارزش‌های هنری و مهارتِ هنرهای سنتی و بومی ایران، توجه به یافته‌های فرهنگی و سنت‌های هنری و تلاش برای روزآمد نمودن آن‌ها، استفاده از جدیدترین مفاهیم و مبانی طراحی به‌منظور بازنگری زیبایی در گرافیک محیطی با هویتِ ایرانی و شناسایی استعدادهای جدید اعلام گردیده است.

نظر شما