شناسهٔ خبر: 60470574 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام آمادگی ۷۵ تنیسور خارجی برای حضور در ایران

رئیس فدراسیون تنیس گفت: تنیسور‌های ۲۱ کشور برای حضور در مسابقات فیوچرز کشورمان اعلام آمادگی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما  داود عزیزی افزود: در این مسابقات که مرحله پیش مقدماتی آن از فردا آغاز می‌شود تنیسور‌های کشورمان شانس خود را برای حضور در مراحل بعدی امتحان خواهند کرد.

وی ادامه داد: فدراسیون تنیس برای گرفتن این میزبانی تلاش بسیاری کرد موفق شدیم بعد از ۸ سال ۲ میزبانی را در کمتر از سه ماه به نام ایران ثبت کنیم که اتفاق بزرگی بود، این یک فرصت برای تنیسور‌های ایرانی است که با توجه به افزایش هزینه‌های سفر و حضور در مسابقات در این مسابقات شرکت کنند تا سطح توانایی‌های خود را محک بزنند.

رئیس فدراسیون تنیس افزود: تا امروز ورزشکاران کشور‌های رومانی، فرانسه، آلمان، روسیه، هند، الجزایر، برزیل، لهستان، ایتالیا، آمریکا، آرژانتین، سوئد، ژاپن، اکراین، جمهوری چک، انگلیس، بلاروس، اردن، آفریقای جنوبی و بلغارستان برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده و درخواست ویزا داده اند، البته تنیسور‌های ترکیه نیز در فهرست هستند.

عزیزی به مسابقات تور تنیس مردان در اسفندماه سال قبل اشاره کرد و گفت: این رویداد را پس از سال‌ها میزبانی کردیم که ۱۱۰ تنیسور خارجی به جزیره کیش آمدند و در دو هفته رقابت‌های جذاب و تماشایی را در کنار تنیسور‌های ایرانی به نمایش گذاشتند که این امر موجب اتقای رنکینگ ورزشکاران کشورمان شد و در این میزبانی نیز باز هم شاهد همین اتفاق خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در مسابقات کیش سینا مقیمی تنیسور کشورمان موفق شد تا ۱۶ تنیسور برتر این مسابقات خود را بالا بکشد و با تداوم این چنین رویداد‌هایی به دنبال آن هستیم تا این فرصت را برای سایر قهرمانان کشورمان نیز مهیا کنیم چرا که تنیس ظرفیت‌های بالایی دارد و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

رقابت‌های فیوچرز از فردا دهم خرداد با برگزاری مرحله پیش مقدماتی آغاز و از روز شنبه با مرحله مقدماتی پیگیری می‌شود. جدول اصلی این رویداد نیز از روز سه شنبه ۱۶ خرداد با رقابت تنیسور‌های خارجی و داخلی ادامه می‌یابد.

پرونده مسابقات تور جهانی مردان هفته اول روز ۲۱ و هفته دوم روز ۲۸ خردادماه با معرفی نفرات برتر بسته خواهد شد.

نظر شما