شناسهٔ خبر: 6046635 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله نظامیان اسراییلی به کشتی حامل کمک رسانان غزه

صاحب‌خبر -

شفقنا- نیروهای ارتش اسراییل به یک کشتی حامل کمک رسانان به مردم غزه در آب های بین المللی حمله کردند. ستاد ارتش اسراییل با انتشار اعلامیه ای ادعا کرد که صبح امروز دوشنبه سربازان نیروی دریایی اسراییل بدون هر کونه درگیری وارد عرشه این کشتی شده و سپس آن را به سوی یکی از بنادر اسراییل اسکورت کرده اند.

این کشتی یکی از نه کشتی ناوگان موسوم به "ناوگان آزادی 3" به شمار می آید که با هدف شکستن محاصره غیرانسانی مردم نوار غزه از سوی اسراییل به سوی بندر غزه در حال حرکت بود. در اطلاعیه ای که از سوی فعالان سیاسی طرفدار فلسطین انتشار یافته آمده است هدف از این سفر "جلب توجه مردم جهان به نقض حقوق اساسی 8/1 میلیون فلسطینی است که در بزرگترین زندان جهان بسر می برند".

به گزارش سازمان های فرانسوی و غیر دولتی  مدافع حقوق فلسطینیان ، در مجموع 70 فعال سیاسی در کشتی توقیف شده حضور داشته اند که از جمله آنان می توان از "باسل غطاس" نماینده عرب اسراییلی پارلمان اسراییل، منصف مرزوقی رییس جمهور پیشین تونس و حداقل یکی از نمایندگان پارلمان اروپا و یک روزنامه نگار آلمانی به نام "مارتین لیونه" یاد کرد.

در ماه مه سال 2010 نیز نظامیان اسراییلی با حمله به بزرگترین کشتی از شش کشتی حامل کمک های انسانی به مردم غزه ده فعال ترک را کشتند .

منبع: AFP

ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما