شناسهٔ خبر: 60464570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

نارضایتی رانندگان از وضعیت ایست بازرسی شهید شرافت نایین؛

ایست و بازرسی نایین؛ بستر مناسب تصادفات جاده ای+ راهکار حل مشکل

جمعی از رانندگان و کامیونداران با انتقاد از وضعیت ایست و بازرسی نایین از نارضایتی خود از صف های طولانی و معطلی در این گلوگاه خبر دادند.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

جمعی از رانندگان و کامیونداران با انتقاد از وضعیت ایست و بازرسی نایین از نارضایتی خود از صف های طولانی و معطلی در این گلوگاه خبر دادند.

دریافت سریعتر اخبار و تحلیل های مهم حوزه حمل و نقل در اینستاگرام ما امکان پذیر است. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

به گزارش تین نیوز ، محمد اتحادی مشاور ایمنی انجمن صنفی کامیونداران اصفهان درباره مشکلات طرح شده در شبکه های اجتماعی در مورد ایست و بازرسی نایین، به خبرنگار ما گفت: بروز صف های طولانی، گرمای هوا، تردد کُند ناوگان، استهلاک قطعات به خصوص سیستم ترمز و کلاچ کامیون در ایست و بازرسی نایین،  رانندگان و کامیونداران را عصبانی و ناراضی کرده است.

خبرهای مهم امروز را بخوانید:

  • وعده حذف ضرایب تطبیق در محاسبه کرایه حمل بار جاده ای محقق نشد

وی افزود: طی دو هفته اخیر این معضل را شخصا پیگیری کرده و با مسئولان انتظامی، استانداری و راهداری ملاقات‌ های حضوری داشته و در عین حال، چند نامه پیشنهادی برای مسئولان مربوطه استان اصفهان و تهران تحویل یا ارسال نمودم.

بیشتر بخوانید:

  • ایست و بازرسی نایین و نگرانی شدید رانندگان از خطرات دستگاه ایکس ری

  • فیلم| سریال ادامه دار تصادف کامیون ها در ایست و بازرسی نایین+ راهکار

وی عنوان کرد که نامه های ارسالی برای فرمانده انتظامی استان اصفهان،  مدیر کل راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، فرمانده پلیس راه اصفهان، فرمانده انتظامی، فرماندار و نماینده شهرستان نایین در مجلس و رئیس انجمن صنفی کامیونداران شهرستان نایین، مدیرعامل جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، وزارت راه و شهرسازی، کمیسیون ایمنی راه ها و دفتر ایمنی ترافیک سازمان راهداری کشور ، بوده است.

اتحادی خاطر نشان کرد: برای بنده و دیگر رانندگان هنوز دلیل عدم رسیدگی به وضعیت این ایست بازرسی از طرف مسئولان مربوطه مشخص نشده است؟

او افزود: لازم است راهداری لاین شانه کناری ، حدود سه کیلومتر برای عبور کامیون ها را آماده و تحویل دهد، همینطور 500 متر ورودی و خروجی و محوطه تردد ناوگان را آسفالت و روکش کند که سرعت ورود و خروج بیشتر شود.

این راننه کامیوندار عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها گفت: همچنین انتظامات این ایست بازرسی می تواند نیروی بیشتری را به کار گیرد که معطلی ناوگان کمتر شود و در مواقع ضروری و ترافیک سنگین لاین دوم که مسدود شده و استفاده نمی شود  را  برای عبور ناوگان باز کند.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه محمد اتحادی به مسئولان از جمله معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان آمده است:... ایست و بازرسی شهید شرافت نایین تا کنون عوارضی را به بار آورده که موجب تشویش اعصاب رانندگان  شده است، ناوگان حمل و نقل پس از صدها کیلومتر پیمایش چطور باید ساعت ها در صف ایست و بازرسی نایین توقف یا به عبارتی حرکت و توقف داشته باشد در حالی که این کار استهلاک قطعات کامیون ها، ترمز ، کلاچ ، موتور، گیربکس و ... را در پی دارد. لذا تقاضا می شود به عنوان پیشنهاد، لاین عبوری دوم آماده شود و نیروی بازرسی هم افزایش پیدا کند که معضل معطلی ناوگان بار کاهش یابد.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: طرح دیگری که می تواند به حل این مشکل کمک کند آن است که زمین مجاور ایستگاه آماده سازی شود، ناوگان توقف کامل و پس از بازرسی طبق نوبت حرکت کند. در حال حاضر ایست و بازرسی شهرستان بم به همین صورت است و ناوگان حمل بار پس از توقف حدودا نیم ساعته و بازرسی با کمک سگ های مواد یاب، به حرکت خود ادامه می دهد... تعلل در این زمینه باعث حوادث رانندگی و تکدر خاطر  رانندگان می شود. نیروی خدم انتظامی می تواند با افزایش یک نیرو به ایجاد صف و معطلی رانندگان خاتمه دهد.

صف ایست و بازرسی نایین

صف ایست و بازرسی تایین 1

نامه به معاون استانداری اصفهان

 

 

 

نظر شما