شناسهٔ خبر: 60459171 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

قاسمی فرزاد تأکید کرد

لزوم افزایش ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر/ برپایی نمایشگاه طی هفته مبارزه با مواد مخدر

همدان- استاندار همدان با تأکید بر جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر گفت: ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید افزایش یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: آنچه که باید در هفته مواد مخدر به آن اهتمام ورزید مقابله و مواجهه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه در این هفته باید نمایشگاهی از عکس برگزار کرد، افزود: در نمازهای جمعه و معابر و مراکز اصلی، صدا و سیما باید فیلم های کوتاه پخش شود و از افرادی که در این عرصه فعالیت می کنند باید تقدیر کرد.

استاندار همدان گفت: در سفر ریاست جمهوری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار جهت تعمیر، تجهیز و تکمیل مرکز ماده ۱۶ کبودراهنگ اختصاص یافت.

وی ابراز کرد: سوله‌های بزرگی در محوطه مرکز ماده ۱۶ کبودرآهنگ وجود دارد که با توجه به حساسیت موضوع مواد مخدر و فراگیری آن باید از اعتبارهای موجود برای تکمیل و تجهیز این سوله ها استفاده کرد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر مورد تایید رئیس جمهور و وزیر کشور است که تکلیف کردند که ابزار آن در ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر متمرکز است که باید با حضور دبیرکل مبارزه با مواد مخدر نسبت به رفع نواقص و احیاء ظرفیت‌ها اقدام کرد و ظرفیت مراکز نگهداری معتادین متجاهر باید افزایش یابد.

وی عنوان کرد: سرانه پیش بینی شده برای هریک از معتادین روزانه ۴۳ هزار تومان است که این پول برای هزینه کرد غذا، پوشاک، بهداشت و درمان باید افزایش یابد.

استاندار همدان گفت: از سوی سپاه در مرکز ماده ۱۶ کوثر نهاوند اقدامات خوبی انجام شده و با ایجاد گلخانه و فضای مناسب علاوه بر تاثیر مثبت بر روحیه معتادان تحت درمان زمینه بازگشت آنها به جامعه مهيا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هفته مقابله و مبارزه با مواد مخدر را در تیرماه پیش رو داریم نیاز است مسئولین نسبت به این پدیده شوم توجه ویژه داشته باشند.

قاسمی فرزاد ابراز کرد: در طول سال برای مقابله با این پدیده اهتمام ورزیده شده اما باید در این هفته به تبیین آثار منفی این بلای خانمان سوز پرداخت؛ و طی این هفته نسبت به جریان‌سازی در فضای رسانه‌ای، فراهم کردن فضای تبلیغات در ادارات، دوایر دولتی و... باید تلاش کرد.

وی عنوان کرد: اعتبارات خوبی در سفر ریاست جمهوری به اداره کل ورزش و جوانان اختصاص یافت که از این اعتبار برای تکمیل سالن‌های ورزشی، سوله ها، استخر و زمین‌های چمن استفاده شد که هر هفته شاهد افتتاح یک پروژه هستیم و در مناطق محروم و روستاها هم باید این گونه باشد تا جوانان به سمت ورزش سوق داده شوند.

انتهای پیام/

نظر شما