شناسهٔ خبر: 60458810 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حمایت قاطع نمایندگان مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تایید برنامه ها و کارنامه فعالیت «رضا مراد صحرایی» وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، وی را گزینه‌ای مناسب برای این وزارتخانه و اجرای سند تحول در نظام آموزش و پرورش دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان در پی استعفای نوری وزیر سابق آموزش و پرورش با حفظ سمت به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پروش منصوب شد و در جلسه ۲ خرداد مجلس نامه معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوی رئیس جمهور، در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

وی دارای مدرک دکتری زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد. او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت.

فردا سه شنبه ۹ خرداد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منتظر اخذ رأی اعتماد نمایندگان در صحن علنی مجلس بوده و به گفته احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان نیز در جلسه رأی اعتماد وی حضور خواهد داشت.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نماینده قوچان: مراد صحرایی از خانواده آموزش و پرورش است

علی آذری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: "رضا مراد صحرایی" از خانواده آموزش و پرورش و برای تصدی این وزارتخانه مناسب است. وی سابقه حضور در دانشسرای مقدماتی و آموزگاری را داشته و حتی در مناطق روستایی نیز تدریس کرده است.

صحرایی فردی توانمند و متخصص برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش است

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، صحرایی را فردی توانمند و متخصص برای سکانداری وزارت آموزش و پرورش ارزیابی کرد و اظهار داشت: وی با توجه به تخصص، تجارب و نوع تفکری که دارد برای بدنه این وزارتخانه موثر و مفید خواهد بود. در این موضوع دو محور مطرح است، نخست اعتماد به فردی که از سوی دولت به مجلس معرفی شده و دوم اینکه رویکرد نمایندگان درباره این معرفی چگونه است؟

نماینده همدان در مجلس: صحرایی در آموزش و پرورش تحول ایجاد می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مجلس برای انتخاب وزرا سختگیری نکند، گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سبب تحول در این وزارتخانه خواهد شد. هفته گذشته نمایندگان مجلس پس از اجلاسیه چهارم، به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند و ایشان در سخنان خود به این موضوع تاکید کردند که مجلس از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس پرهیز کند تا وزارتخانه‌های مورد نظر بدون وزیر نمانند.

بینش علمی صحرایی به مدیریت تخصصی در آموزش و پرورش می‌انجامد

زهره الهیان عضو فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: بینش علمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مدیریت تخصصی وی در این وزارتخانه خواهد انجامید. در فراکسیون زنان و جمعیت خانواده با حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برنامه های وی بررسی شد و نکات مثبت برنامه ها، تجربه و سابقه وی بسیار قابل توجه بود.

نماینده جیرفت در مجلس: صحرایی توانایی مدیریت آموزش و پرورش را دارد

ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیروی جوانی است که مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش را می‌شناسد و توانایی مدیریت این حوزه را دارد. با توجه به تجربه و سوابقی که از رضامراد صحرایی در حوزه تدریس و آموزش دارم، وی صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد.

مدیریت وزارت آموزش و پرورش به تجربه، دانش و تسلط نیاز دارد

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت وزارت آموزش و پرورش کاری سخت و طاقت فرساست و در کنار تجربه و دانش، به تسلط کافی نیاز دارد. این وزارتخانه یکی از دستگاه‌های کلیدی در کشور است که از نظر گستردگی کار نیز با همه خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند، در ارتباط است.

باید تلاش کنیم وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رای اعتماد بگیرد

«سید جواد حسینی کیا» نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برای تحول در نظام آموزشی، باید تلاش کنیم مجلس به رای او اعتماد دهد. اولویت نمایندگان مجلس در انتخاب وزیر آموزش و پرورش، گزینش فردی است که از بدنه این وزارتخانه باشد که صحرایی از این ویژگی برخوردار است.

خلاقیت و ابتکارات صحرایی در آموزش و پرورش راهگشا است

الهام آزاد دبیر اول کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: خلاقیت و ابتکاراتی که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مسوولیت‌های گذشته به نتیجه رسانده، در این وزارتخانه هم اثرگذار خواهد بود. وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور محسوب می‌شود که نقش تعیین کننده‌ای در تعلیم و تربیت دانش آموزان و رشد فضای فرهنگی کشور به عهده دارد و اینکه سکاندار این دستگاه عظیم را چه فردی بر عهده دارد، بسیار مهم است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پرتحرک و علاقه‌مند به کار است

مجید نصیرایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش جوانی پرتحرک، باانگیزه و علاقه‌مند به‌کار است و می‌تواند با نگاه تحولی، برنامه منسجم و نیروهای کارآمد این وزارتخانه را به اهداف مدنظر نزدیک کند. در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب قوای سه‌گانه باید برای حل مشکلات کشور با تعامل حرکت کنند و موانع را بر سر راه پیشرفت کشور بردارند، قطعا مجلس هم در این مسیر به دولت کمک خواهد کرد چون سختی‌های کار اجرایی را می‌داند.

میرتاج‌الدینی: صحرایی از اقتدار لازم برای اجرای برنامه‌هایش برخوردار است

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: صحرایی بر مسائل آموزش و پرورش‌ اشراف دارد و از اقتدار لازم برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود در این وزارتخانه برخوردار است. وی برنامه‌های خوبی برای ارتقاء جایگاه این وزارتخانه دارد و با مسائل مختلف وزارت آموزش و پرورش همچون تربیت معلم آشنا است.

صحرایی ثابت کرده که از حقوق معلمان و فرهنگیان نمی‌گذرد

سید مهدی فرشادان نماینده سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در دوره سرپرستی این وزارتخانه ثابت کرد که از منافع و حقوق معلمان و فرهنگیان نمی‌گذرد. صحرایی با بدنه آموزش و پرورش آشنایی دارد و گزینه خوبی برای سکانداری این وزارتخانه است./ایرنا

نظر شما