شناسهٔ خبر: 60457855 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت نظام انجیر استهبان در جیاس به نفع جامعه جهانی است

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه یکی از چالش‌های عمده جامعه جهانی تامین غذای سالم و عاری از سموم است،گفت: ثبت نظام انجیر استهبان در نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی به نفع جامعه جهانی می باشد چرا که این محصول ارگانیک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، فرهاد طهماسبی در نشست مسئولین محلی و غیردولتی استهبان که با حضور پروفسورلی قائم مقام گروه مشاوران علمی دبیرخانه جیاس فائو برگزار شد با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مردم استهبان مکلف هستم دیدگاه‌ها، دغدغه ها و خرسندی مردم را از این حرکت پسندیده مجموعه جهاد کشاورزی در ثبت جهانی نظام انجیر تشریح کنم، اظهار کرد: قطعا مردم از این رویداد خوب خوشحال هستند و از امروز کشاورزان و باغداران خود را عضوی از جامعه جهانی کشاورزی به ویژه کشاورزی بی مخاطره و بدون آسیب به محیط زیست و اقلیم می دانند.

وی با اشاره به اینکه نظام انجیردر استهبان نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است، افزود: انتظار می رود فائو به انتقال اهمیت و ارزش این نظام میراثی و حفظ و صیانت از این دستاورد ارزشمند کمک کند.

نماینده مردم شهرستان های استهبان، نی ریز و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معرفی و شناساندن انجیر به عنوان محصولی ارگانیک به بازارهای جهانی از دیگر درخواست های مردم از فائو است، بیان کرد: راز ماندگاری و تسلسل میراث نظام انجیر و ادامه این مسیر تقویت بنیه مالی کشاورزان این نظام است و یکی از اساسی ترین و پایدارترین راه های تامین سرمایه کشاورزان و باغداران معرفی محصول ارزشمند این نظام کشاورزی است.

طهماسبی؛ به تغییر اقلیم و کمبود منابع آبی به عنوان یکی از پرمخاطره ترین نیازهای جامعه بشری نیز گریزی زد و افزود: باغداران و کشاورزان استهبانی تلاش کرده اند که تعامل و هم‌زیستی مناسبی را با طبیعت داشته باشند و یک شیوه سازگار با محیط زیست در خصوص منابع آب یعنی تولید محصول کم آب بَر و دیم را دنبال کردند.

وی اضافه کرد: انتظار مردم این است که ارزش این روش و شیوه کشاورزی به جامعه جهانی معرفی شود و جامعه جهانی هم سهم خودش را برای حفظ این شیوه ماندگار کشاورزی بپردازد و در توسعه آن ایفای نقش کند.

پایان پیام/خ

نظر شما