شناسهٔ خبر: 60457820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

اجرای طرح پزشک خانواده به شناسایی سریع بیماری و کاهش هزینه‌های درمان کمک می‌کند

کرمانشاه - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های حوزه سلامت کشور امسال از استان کرمانشاه آغاز شده است، گفت: این طرح با هدف پیشگیری از ابتلای مردم به بیماری و تسریع در شناسایی بیماران و کاهش هزینه‌های درمان با جدیت اجرا و پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «قباد محمدی» عصر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه دولت و مجلس برای اجرای این طرح در کشور ۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص داده اند، افزود: سهم استان کرمانشاه از اعتبارات حوزه سلامت کشور سه درصد است.

وی اجرای طرح پزشک خانواده شهری را یکی از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانست و گفت: باید به سمت پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری برویم و در این راستا اجرای طرح پزشک خانواده بسیار موثر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه این طرح در شهرستان کنگاور آغاز شده و به تدریج تا پایان سال تمامی جمعیت استان را زیر پوشش می بریم، افزود: برای اجرای کامل این طرح در مناطق شهری استان نیازمند اعتبار آن هستیم و از مسوولان سازمان برنامه و بودجه تقاضای تامین اعتبارات این طرح را داریم.

به گفته وی در راستای اجرای این طرح هر سه هزار نفر از جمعیت شهری استان زیر نظر یک پزشک عمومی قرار می گیرند، تصریح کرد: ۲ مراقب سلامت هر کدام یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از جمعیت را زیر پوشش می برند و زیرنظر پزشک عمومی فعالیت می کنند.

محمدی در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه پیشگیری قطعا بهتر از درمان است و باید همه در این راستا تلاش کنیم، گفت: تمام فعالیت های درمانی در سطح کشور مربوط به وزارت بهداشت است اما در حوزه پیشگیری سایر دستگاه های دیگر نیز دخیل هستند و تنها وزارت بهداشت دخیل نیست و از این رو در پیشگیری ضعیفتر عمل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را جزو سه بیماری اول استان کرمانشاه اعلام کرد و گفت: متاسفانه در کشور از نظر غربالگری ضعیف هستیم و اگر جمعیت کشور به صورت مستمر غربال شود، بیماری های سریعتر شناسایی می شوند و می توان درمان را از اهمان اوایل ابتلای فرد به بیماری شروع کرد و جلو پیشرفت آن را گرفت و فرد را از مرگ نجات داد.

اجرای طرح پزشک خانواده به شناسایی سریع بیماری و کاهش هزینه‌های درمان کمک می‌کند

وی با بیان اینکه اکنون ۷۰۰ بیماری دیالیزی در استان داریم، افزود: اغلب این افراد به دلیل ابتلا به دیابت دچار مشکلات کلیوی شده اند که اگر سریع شناسایی می شدند شاید می توانستیم از دیالیزی شدن آنها جلوگیری کنیم.

برخورد با متخلفان در اولویت دانشگاه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه یان نشست خبری با بیان اینکه با هرگونه تخلف در هر سطحی و توسط هر شخصی در مجموعه دانشگاه با قاطعیت برخورد می شود، گفت: تامین سلامت مردم جزو خطوط قرمز دانشگاه است و دراین زمینه تعارفی با کسی نداریم.

محمدی با بیان اینکه امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد برخورد با تخلفات در مجموعه دانشگاه انجام شده است، افزود: تمام فعالیت های دانشگاه با دقت رصد می شود و کسی که بخواهد با جان مردم بازی کند با جدیت و قاطعیت مورد پیگیرد قانونی قرار می گیرد و مجازت خواهد شد.

وی با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان کرمانشاه در ارتباط با کشف تخلفات در حوزه دارو در مراکز درمانی استان، گفت: در این ارتباط ۲ همکار دانشگاه علوم پزشکی که به صورت قراردادی با ما همکاری دارند دستگیر شده اند و پرونده در حال تکمیل شدن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ابعاد پرونده هنوز در حال بررسی است و هنوز تکمیل نشده است، افزود: تا سه هفته آینده این پرونده تکمیل می شود و مراتب به اطلاع مردم خواهد رسید.

محمدی به سرقت سرب اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز مصداق واقعی بازی با جان مردم است و باید با خاطیان به شدت برخورد شود.

به گفته وی در این ارتباط ۵۰ میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی خسارت وارد شده است.

نظر شما