شناسهٔ خبر: 60456997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۵ هزار کلاس درس خیرساز از ابتدای انقلاب تاکنون در خراسان بزرگ احداث شده است

شوکت سالاری

غلام‌علی رافتی، یکی از خیران مدرسه‌ساز، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۵۰۰۰ پروژه با ۲۵ هزار کلاس درس به صورت مردمی و مشارکتی احداث و به دانش‌آموزان خراسان بزرگ اهدا شده است.

صاحب‌خبر -

این خیر مدرسه‌ساز در اولین همایش خیرین نیک‌اندیش رضوی که امروز، هشتم خرداد ماه، در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، به خدمات ارزنده خیران استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: پس از پیروزی انقلاب و به ویژه پس از تاسیس مجمع خیرین تاکنون بیش از ۵۰۰۰ پروژه با ۲۵ هزار کلاس درس به صورت مردمی و مشارکتی احداث و به دانش‌آموزان خراسان بزرگ اهدا شده است. بخشی از این فضاها در روستاها و شهرهای استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی متمرکز شده است.

وی بیان کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همواره تلاش کرده سرمایه‌های خیران به درستی و در جای مناسب هزینه شود تا بیشترین بهره‌وری را برای دانش‌آموزان داشته باشد.

رافتی خاطرنشان کرد: رسیدگی به مناطق محروم از نظر فضای آموزشی، توجه خاص به حاشیه شهر و رسیدگی به فضاهای آموزشی دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در این مناطق و همچنین با توجه به نیاز توسعه مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تامین آینده شغلی دانش‌آموزان و نیز ساخت و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از مهم‌ترین اولویت‌های مجمع بوده و تلاش می‌کنیم با تکیه بر مستندات آماری و سرانه فضاهای آموزشی نیازمندترین مناطق را به خیران معرفی کنیم تا در صورت امکان در آن مناطق فضای مورد نظر را احداث کنند.

وی بیان کرد: امسال بنیاد علمی ساخت ۱۵۰ کلاس درس را قبول کرده و کلنگ‌زنی آن انجام شده است. همچنین موارد زیادی در چند ماه گذشته رقم خورده که تکمیل این موارد همت خیران را می‌طلبد تا از این طریق فضاهای آموزشی خوبی در حاشیه شهر مشهد احداث شود و دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار نیز در مکانی مناسب تحصیل کنند.

آبرسانی به ۲۶۸۰ روستا و ۲۴۰ مدرسه توسط پدر آبرسان ایران

اکبر ابراهیمی، خیری که به پدر آبرسان ایران معروف است نیز در این مراسم گفت: تا کنون ۲۴۰ مدرسه در مناطق محروم کشور و ۲۶۸۰ روستا در ۲۹ استان ایران از طریق فعالیت‌های خیرخواهانه آب‌رسانی شده است.

وی اظهار کرد: جان و مال ما امانتی از سمت خداست. معمولا آدمیان حاضرند جان‌شان را به راحتی بدهند ولی در برابر اهداء مال‌ سختگیر هستند. در صورتی که اهداء مال در راه خدا جان دادن را راحت می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به برخی حوادثی که زندگی‌اش را متحول کرده، توضیح داد: در طول عمرم اتفاقاتی برای من افتاد که مرگم در آن حتمی بود اما همین فعالیت‌های خیرخواهانه بارها جانم را نجات داده و خداوند عمر دوباره به من بخشیده است.

این خیر مدرسه‌ساز بیان کرد: برای آب‌رسانی به روستاها و مدارس مناطق محروم زمین‌ها و املاکم را فروخته‌ام اما از این بابت ناراضی نیستم زیرا اعتقاد دارم در برابر مالی که خداوند به من عطا کرده، مسئولم و باید آن را به محرومان برسانم.

فعالیت خیران در زمینه ورزش دانش‌آموزان حداقلی است

همچنین مهدی مروج تربتی، خیر حوزه ورزشی، در این مراسم گفت: متاسفانه در حوزه ورزش دانش‌آموزان از سوی خیران اقدامات موثری صورت نگرفته و فعالیت‌ها در این زمینه حداقلی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس تصمیم گرفتم سالن‌های ورزشی را برای دانش آموزان و دانشجویان تاسیس کنم و به این ترتیب در طول مدت یک سال و نیم ۶.۵ درصد به فضای ورزشی استان افزوده شد.

مروج تربتی تصریح کرد: در حال حاضر هم یکسری سالن‌های استاندارد برای برگزاری مسابقات بین‌المللی و فعالیت‌های ورزشی و همچنین تعدادی باشگاه‌های فوتبال، هنرستان‌های تربیت بدنی و... در دست احداث است تا از این طریق به سرانه ورزشی استان کمک شود.

این خیر نیکوکار ادامه داد: هر قدمی که در راه خدا برداشته می‌شود، برکاتش چندهزار برابر در زندگی خیر نمایان است. باید توجه کرد که هر کسی هر اندازه از مالش را وقف کند، خداوند به مالش برکت عطا می‌فرماید.

انتهای پیام

نظر شما