شناسهٔ خبر: 60443136 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفر جانشین انتظامی کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش به شمال سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

سردار رضایی جانشین انتظامی کشور و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش دقایقی قبل به شمال سیستان و بلوچستان سفر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این سفر گفت : مرزهای مشترک با کشور افغانستان بطور کامل در کنترل نیروی زمینی ارتش هستند و در کنار ما برادران مرزبانی قرار دارند و امنیت بطور کامل برقرار است .

وی افزود: بارها اشاره شد حضور ما در مرز به معنای اینکه خطری ما را تهدید می‌کند نیست بلکه به جهت اشراف اطلاعاتی و امنیت است که در مرزها‌برقرار است موضوع نگران کننده ای نیست که خدایی نکرده بگوییم تجاوز مرزی اتفاق افتاده است یا شرارتی در مرزها صورت گرفته است .

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادادمه داد: در بحث برخورد با نوع تردد ممکن است گاها اختلافی بین دو مرزبان پیش بیاید که موضوع مهمی نیست و کاملا در کنترل بوده است همرزمان ما در مرزبانی و نیروی زمینی کاملا در منطقه مسلط هستند.

حیدری افزود: تا هر جا که کشور مقابل مرز مشترک با ما دارد، مقررات بین المللی را احترام بگذارد احترام متقابل می بیند و حسن همجواری بجا می آوریم ولی اگر جایی احساس بشه طرف مقابل نمی‌خواهد به مقرارت تن بدهد با برخورد دیگری مواجه می شوند.

وی تاکید گرد: امیدواریم طرف مقابل به قوانین پاینبند باشد و اگر اینطور باشد می‌تواند رفتار دوستانه ما را ببیند

 

سردار رضایی جانشین فرمانده  انتظامی کشور  هم در زابل گفت : در مرز مشترک افغانستان چند باری است که اشتباهی رخ می‌دهد از طرف حاکمان افغانستان، دیروز تیراندازی بی جایی اتفاق افتاد از سوی کشور همسایه و اقدام متقابل انجام شد، اما همکاران مرزی این موضوع را مدیریت کردند و یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند که باید پیگیری شود .

وی ادامه داد: آنچه که لازم هست به همسایگان تاکید شود این است که مرزهای ما مرزهای دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش آید.

رضایی افزود: آنچه که گزارش شده دوستان مرزی اشاره کردند که نیروی ها کشور افغانستان اشتباه خود را پذیرفتند الان وضعیت بسیار آرام است و ملاقاتی انجام شده است و در تلاشیم تا کارهایی انجام شود و از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم .

وی تاکید کرد: دیشب هیچگونه تهاجمی اتفاق نیفتاده است و موضوع عصر دیروز فیصله پیدا کرده است.

سفر جانشین انتظامی کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش به شمال سیستان و بلوچستان سفر جانشین انتظامی کشور و فرمانده نیروی زمینی ارتش به شمال سیستان و بلوچستان

نظر شما