شناسهٔ خبر: 60429557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نجفی خوشرودی:

سفر پادشاه عمان به تهران سطح بی‌سابقه‌ای از مشارکت و همکاری میان دو ملت را تقویت می‌کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط با تاکید بر اهمیت سفر سلطان عمان به تهران بر روابط میان دو کشور و منطقه خاطرنشان کرد: عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی نجفی خوشرودی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در گفت‌وگو با روزنامه مسقط دیلی اظهاراتی را درباره روابط میان تهران و مسقط و سفر قریب‌الوقوع سفر هیثم بن طارق آل سعید، سلطان عمان به ایران بیان کرد.

وی تصریح کرد: سفر هیثم بن طارق به تهران و دیدارش با رهبری ایران سطح بی سابقه‌ای از مشارکت و همکاری میان دو ملت را تقویت خواهد کرد.

سفیر ایران در ادامه با اشاره به روابط تاریخی و ممتاز ایران و عمان، بر هماهنگی و رایزنی مستمر در زمینه مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: علاوه بر این، هر دو کشور در مورد مسائل اقتصادی و سیاسی که به نفع مردمشان است، گفت‌وگوهای مفیدی انجام خواهند داد.

نجفی خشرودی همچنین با تحسین تلاش‌های مشترک برای تقویت ارتباطات هوایی و دریایی میان دو کشور گفت: انتظار می‌رود این تحولات تأثیر قابل توجهی در تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی بین تهران و مسقط داشته باشد.

این دیپلمات کشورمان بر تأثیرات مثبت معافیت شهروندان هر دو کشور از شرایط روادید سفر تاکید و خاطر نشان کرد: این سیاست نه تنها گردشگری را تسهیل کرده است، بلکه منجر به افزایش تعداد پروازهای روزانه میان ایران و عمان شده و روابط تجاری را بیش از پیش تقویت کرده است.

وی به‌علاوه تاکید کرد که عمان جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران دارد، زیرا رهبر معظم انقلاب همواره از نقش متوازن و تاثیرگذار مسقط در منطقه و جهان تمجید می‌کنند.

نظر شما