شناسهٔ خبر: 60420941 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در بازدید هیات روسی از بندر شهید رجایی؛

زمینه‌های سرمایه‌گذاری روسیه در بزرگترین بندر کانتینری ایران بررسی شد

یک هیأت روسی به منظور بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری در استان هرمزگان از بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بازدید کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، یک هیات متشکل از اعضای دولتی و خصوصی روسیه با هدف بررسی زمینه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری روس‌ها از بخش‌های مختلف بندر راهبردی شهید رجایی بازدید کردند. 
 
این هیات متشکل از مسئولان ارشد شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه حمل و نقل دریایی فدراسیون روسیه با حضور در ترمینال‌های کانتینری، پایانه‌های فله مواد معدنی، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه این بندر، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات موجود در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی را برای همکاری‌های مشترک بررسی کردند. 
 
بازدید از لایروب کاتر ساکشن پردیس ۲ از دیگر برنامه‌های بازدید این هیات روسی از بندرشهید رجایی بود. 
 
این هیأت سپس در نشستی با مدیران ارشد اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در راستای افزایش تبادلات بازرگانی و ترانزیت به ویژه در مسیر کریدور شمال-جنوب و سرمایه گذاری‌های مشترک در زمینه‌های مورد علاقه ۲ کشور گفتگو کردند.
 
 این گروه تجاری که سفر خود به ایران از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز کرده بودند با بازدید از بنادر امیرآباد، نوشهر و بندرانزلی به هرمزگان سفر کرده و پس از بازدید از ظرفیت‌های تجاری و عملیاتی بندر شهید رجایی، بندرعباس را به مقصد تهران و چابهار ترک کردند. 
 
منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار مساحت، ۲۲۰ هکتار محوطه بارانداز و ۲۴ هکتار انبار مسقف، ۱۳ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و فله، ۹ اسکله چندمنظوره، کالای عمومی و نفتی، هشت اسکله کانتینری درحال تجهیز و هفت اسکله کانتینری است.

نظر شما