شناسهٔ خبر: 6041356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین اخبار از مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین

وزیر خارجه کشورمان بر اساس برنامه قبلی وین را به مقصد تهران ترک کرد، موگرینی اعلام کرد که وزیران خارجه ۱+۵ طی روزهای آینده به وین باز خواهند گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد ظریف که صبح دیروز شنبه در صدر هیئتی به منظور شرکت در مذاکرات هسته ای وارد وین شده بود، وین را به مقصد تهران ترک کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: وزیران خارجه اروپایی طی روزهای آینده که متن توافق نهایی شد به وین بازخواهند گشت.   
 

فدریکا موگرینی عصر امروز یکشنبه پیش از ترک وین در جمع خبرنگاران در بیرون از هتل کوبورگ محل برگزاری مذاکرات هسته ای افزود: تیم های مذاکره کننده امشب درباره متن توافق جامع بحث می کنند و در روزهای اینده که متن توافق نهایی شد به وین بازخواهندگشت.
 

موگرینی بار دیگر بر انعطاف پذیری نسبت به تاریخ 30 ژوئن برای نگارش متن توافق جامع تاکید و در عین حال گفت: اگر تا آن زمان به توافق نرسیم، پایان دنیا نخواهد بود.
 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضوع تمدید مذاکرات را رد کرد و گفت: بحث تمدید مذاکرات مطرح نیست و ما به دنبال تمدید دراز مدت مذاکرات نیستیم.
 

وی گفت: طرف های مختلف عزم دستیابی به توافق را دارند و تمدید مذاکرات لزوما کار را برای دستیابی به توافق اسان تر نخواهد کرد. من باید درباره تاریخ سی ژوئن انعطاف پذیر باشم ولی برای چند روز نه بیشتر.
 

موگرینی تاکید کرد: ما دوباره روی مسائل مذاکره نمی کنیم. معیار ما توافق لوزان است. نکاتی در این توافق وجود دارد که باید آن را به متن تبدیل کنیم و بعضی از این مسائل سیاسی و بعضی فنی هستند.
 

وی تاکید کرد: وزیران در روزهای آینده در مورد این مسائل که بعضا بسیار سیاسی هستند صحبت می کنند.

 

وزیر امورخارجه کشورمان یکشنبه دیدارهایی داشت.

وی پس از پایان دیداربا فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ، برای چهارمین بار دیدار دو جانبه ای با وزیر خارجه آمریکا داشت.

 

وزیر خارجه انگلیس هم عصر یکشنبه وین را به مقصد لندن ترک کرد،  فیلیپ هاموند پیش از ترک وین گفت: اکنون به لندن می رود و تا دو روز آینده بار دیگر به وین باز می گردد.

همچنین وزیر خارجه کشورمان در ادامه گفتگوها با مقامات 1+5 عصر امروز با معاون وزیر خارجه چین دیدار کرد.

در دیدار محمدجواد ظریف با لی بادونگ در هتل کوبورگ وین ادامه رایزنی ها درباره پرونده هسته ای ایران پیگیری شد.

دانلود

 

 

نظر شما