شناسهٔ خبر: 60412938 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا APC

رییس کمیته پارالمپیک آسیا: از حمایت رهبری و دولت ایران از ورزش پارالمپیک قدردانی می‌کنم

سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا صبح امروز، ششم خرداد ماه به میزبانی کمیته پارالمپیک ایران آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جوان آنلاین و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، در آغاز این نشست ماجد راشد، رییس اماراتی کمیته پارالمپیک آ سیا ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به میزبانی ایران گفت: در ابتدا از دکتر کارگری، رییس کمیته پارالمپیک ایران و تیم اجرایی کمیته پارالمپیک ایران بابت میزبانی تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: تمدن کهن ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و هیچ کس نمی‌تواند آن را انکار کند و با بهره مندی از ابزار تاریخ می‌توان به زوایای این تمدن غنی پی برد.

راشد گفت: مردم ایران بسیار مهمان نواز و دوست داشتنی هستند و از دیدن مجدد آن‌ها بسیارخرسندم. من چند ماه پیش در ایران و برای شرکت در جشن روز ملی پارالمپیک حضور داشتم و خوشحالم که فرصت سفر مجدد به ایران دست داد.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا خاطر نشان کرد: پیشرفت و توسعه ورزش پارالمپیک در ایران از طریق آمار و نتایج و همچنین دستاورد‌هایی که در موزه ملی ورزش، المپیک، پارالمپیک به نمایش درآمده، قابل مشاهده است و جا دارد از حمایت‌های رهبر معظم و دولت ایران در توسعه جنبش پارالمپیک قدردانی کنم.

وی افزود: طی سفر گذشته ام به ایران توانستم با ورزشکاران شاخص و مقامات ملاقات کنم و همچنین در بازدید از آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از نزدیک در جریان دستاورد‌های علمی و تحقیقاتی کمیته پارالمپیک ایران قرار گرفتم. ایران نقش مهمی در جنبش پارالمپیک دارد و کار‌های بزرگی انجام داده و مطمئن هستم که کار‌های بیشتر و بزرگ تری از این کشور خواهیم دید.

راشد تصریح کرد: من و دوستانی که امروز در این نشست حضور دارند تمام تلاش خود را به کار می گیریم که به اهداف پیش بینی شده دست یابیم و باید بگویم که تمامی آسیا را در قالب یک خانواده می بینیم. امروز و در سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا بدون در نظر گرفتن چالشهای موجود همانند مساله کوید، مسال مالی و ... با انرژی خوبی که از ورزشکاران به سوی ما گسیل می شود، با امید و قدرت به سوی اهداف خود گام برمی داریم.

رییس کمیته پارالمپیک آسیا گفت: از دیگر اهداف ما شنیدن صدای ورزشکاران از طریق ایجاد ساز و کار کمیسیون ورزشکاران بوده است که بتوانیم ایده ها، آرا و نظرات آنها را نیز پذیرا باشیم. همچنین خوشحالم که به اطلاع برسانم ما موفق شدیم که کشورهای آسیایی را به هم متصل کنیم و این مهم با کمک کمیته های ملی پارالمپیک در کشورهای مختلف محقق شده است و در آینده نیز اگر بخواهیم برنامه ای را به مرحله اجرا برسانیم با حمایت و بهره مندی از امکانات کلیه کشورها خواهد بود و خوشحالیم که به این مهم دست پیدا کرده ایم.
 
وی در پایان افزود: قاره کهن بیشترین تعداد ورزشکاران را در حوزه ورزش پارالمپیک دارد و ما نباید ورزشکاران را منتظر نگه داریم و با سخت کوشی تلاش کنیم تا رویاهای آنها را به واقعیت تبدیل کنیم. در پایان بار دیگر از کمیته ملی پارالمپیک ایران به خاطر این میزبانی تشکر می کنم و خوشحالم که نشست APC را در حضور شما برگزار می کنیم.
سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپی آسیا طی روزهای ششم و هفتم خرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در ساختمان کمیته المپیک و پارالمپیک برپاست.

نظر شما