شناسهٔ خبر: 60408467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کمیسیون عمران مجلس:

روحیه جنگنده صحرایی به حل مشکلات معلمان کمک می‌کند

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: روحیه جنگنده وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به حل مشکلات حوزه‌های مختلف این وزارتخانه به ویژه بهبود شرایط معلمان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضایی کوچی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره معرفی رضامراد صحرایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: دفاع از حقوق معلمان ملاک اصلی من برای رای به وزیر پیشنهادی است و البته وی را فردی با روحیه جنگندگی برای دفاع از حقوق معلمان می‌دانم که توانایی اداره وزارت آموزش و پرورش را دارد.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خواستار ساماندهی معلمات شد و افزود: گروه‌های مختلفی در قانون تبدیل وضعیت معلمان حضور دارند که از جمله می توان به مبلغان طرح امین،‌ حق التدریسی‌ها و آموزگاران نهضت سوادآموزی اشاره کرد که باید برای ساماندهی این گروه‌ها برنامه ریزی کرد.

نماینده مردم جهرم در مجلس با بیان اینکه در هیچ دستگاه اجرایی به مانند وزارت آموزش و پرورش تعدد فعالیت قشرهای مختلف وجود ندارد، یادآور شد: معلمان به عنوان خانواده بزرگ کشور در این وزارتخانه،‌ دغدغه‌ها و درخواست‌هایی دارند و لزوم ثبات و آرامش برای این قشر از جامعه که در تربیت آینده سازان این مرز و بوم را بر عهده دارند، بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی توانایی در ساماندهی شرایط معلمان تصریح کرد: اگر آقای صحرایی توانایی انجام این کار را داشته باشد، قطعاً از وی حمایت و دفاع خواهیم کرد تا محکم و مقتدر گروهای مختلف در آموزش و پرورش را ساماندهی کند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در مدارس کشور وجود دارد، یادآور شد: ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده و آسیب پذیر است و از وزیر جدید آموزش و پرورش انتظار می‌رود نسبت به ساماندهی مدارس و تجهیز آنها نیز اقدام کند.

رضایی کوچی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس با حمایت از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، به ساماندهی مشکلات این نهاد سرعت ببخشند تا در سال آخر مجلس یازدهم، کار موثری برای معلمان و اقشار مختلف فعال در این حوزه انجام شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ۳۱ اردیبهشت ماه در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی، «رضامراد صحرایی» را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرد؛ جلسه رای اعتماد وی ۹ خرداد برگزار می شود.

وی دارای مدرک دکترای زبانشناسی همگانی از دانشگاه علامه طباطبایی و استاد تمام رشته زبان شناسی این دانشگاه است و از اردیبهشت سال ۱۴۰۱ به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان انتخاب شد.او پیش از انتصاب به‌ عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان، ریاست مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌ زبانان دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

صحرایی ۱۷ سال به عنوان معلم از ابتدایی تا پیش دانشگاهی در روستاها و شهرها تدریس کرده است. سپس به وزارت علوم پیوست و تا استاد تمامی پیش رفت و اخیرا با حکم رییس جمهور به عنوان سرپرست آموزش و پرورش منصوب شد.

رهبر انقلاب در دیدار روز سوم خرداد با نمایندگان مجلس یازدهم توصیه ای مبنی بر «پرهیز از بعضی سخت‌گیری‌ها در قبال وزرای معرفی شده به مجلس» داشتند و در این زمینه گفتند: در تشخیص صلاحیت‌ها دقت کافی و در حد معقول و منطقی سخت‌گیری کنید اما نه به شکلی که موجب شود وزارتخانه تا مدت ها بدون وزیر بماند که اکنون هم چند وزارتخانه وزیر ندارند و به مجلس معرفی خواهند شد.

نظر شما