شناسهٔ خبر: 60398935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر ارشاد اعلام کرد

نامگذاری یکم شهریورماه به نام «همدان»/بازی رایانه‌ای ۲۱ ساعتی ۵ میلیون ایرانی

فاطمه ظفری

وزیر ارشاد با بیان اینکه سطح مطالعه در کشور ۳۱ دقیقه است، تأکید کرد: برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور باید تلاش کرد چراکه در حال حاضر در کشور پنج میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی اسماعیلی جمعه ۵ خردادماه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در برنامه توسعه امسال پنج درصد برای جبران خلأهای فرهنگی و ‌گردشگری اختصاص داده شده که برای جوانی جمعیت هم می‌توان به آن استناد کرد و این اقدام خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌های گردشگری در استان‌هاست.  

وی افزود: همدان استانی ویژه است و طرح منطقه ویژه فرهنگی را از زنجان و همدان آغاز کرده‌ایم که هدفمان از اجرای طرح این است که استان‌های غرب کشور مورد توجه قرار گیرند.

اسماعیلی ادامه داد: در نظر داریم زنجیره بزرگی از فروشگاه‌های کتاب در شهرهای کشور را با هدف تأمین کتب از طریق وزارت فرهنگ راه‌اندازی کنیم و یارانه کتاب با تخفیف را در مناسبت‌های مختلف در این فروشگاه‌ها ارائه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: دنبال ایجاد بودجه‌های فرهنگی ویژه برای اجرای مصوبات فرهنگی در شهرستان‌ها و استان‌ها با هدف تقویت بنیان‌های فرهنگی هستیم که این طرح در استان همدان هم رونمایی شده است، مدیرکل استان پیگیری کند ما هم حمایت می‌کنیم.

۵ میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند

وزیر ارشاد با بیان اینکه سطح مطالعه در کشور ۳۱ دقیقه است، تأکید کرد: برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور باید تلاش کرد چراکه در حال حاضر در کشور پنج میلیون نفر بیش از ۲۱ ساعت بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برای اجرای کارهای فرهنگی سلیقه هست و به مدیریت نیاز است، چرا یک اثر فرهنگی در نهاوند با این همه ظرفیت و داشته‌های فرهنگی غنی تولید نشود که در کشور مطرح شود؟

لایحه «عفاف و حجاب» با قید دوفوریت نهایی خواهد شد

وی به بحث حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: لایحه «عفاف و حجاب» را دولت به مجلس سپرد، احتمالاً هفته آینده با قید دو فوریت تعیین‌تکلیف و نهایی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: برای احداث مؤسسه حاج میرزامحمد سلگی در شهرستان نهاوند مجوز می‌دهیم و هزینه تندیس را هم خواهیم داد و برای هر استان یک روز را در تقویم نام‌گذاری کرده‌ایم که همدان را هم تصویب کردیم و یک شهریور به‌نام همدان نام‌گذاری شد.

وی با بیان اینکه برای شهرستان‌ها هم در تقویم استانی یک روز پیش‌بینی شده و مخالفتی نداریم و تنها شهری که مصوبه ملی دارد دزفول با عنوان «روز مقاومت» است، تأکید کرد: در بحث مساجد هم که پایگاه‌های فرهنگی هستند هر جا کار قرآنی شود، حمایت و اولویت وزارت ارشاد است.

انتهای پیام 
 

نظر شما