شناسهٔ خبر: 60393372 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افشاریان: قاضی فینال جام حذفی ایرانی است؛ شاید کمک‌داور پشت دروازه بگذاریم

تهران- ایرنا- رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فینال جام حذفی با داور ایرانی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبح جمعه ایرنا، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در گفتگویی تلویزیونی اظهار داشت: لیگ فرسایشی را پشت سر گذاشتیم. این فرسایشی بودن در لیگ آزادگان و لیگ دسته دوم نیز وجود داشته است. مسابقات با همه رفتارهای متعارف و نامتعارف و با اشتباهات و قضاوت‌های خوب به این مرحله رسید.

وی افزود: آنچه که در ذهن من، رئیس و تمام ارکان فدراسیون است رسیدن حق به حقدار است. هیچ وقت دنبال این نبوده و نیستیم که خدایی‌ناکرده حقی ضایع شود، کسی که جام می‌گیرد یا حذف می‌شود باید با بازی خودش باشد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره درخواست باشگاه استقلال که فینال شهرآورد حذفی با حضوذ داور خارجی برگزار شود، گفت: شاید بهترین و راحت‌ترین کار برای من این باشد که برای دربی داور خارجی بیاوریم و خود را پشت تصمیمات او پنهان کنیم. کوتاه‌ترین راه و شاید بهترین راه برای فدراسیون همین آوردن داور خارجی است ولی فینال ایرانی با داور ایرانی برگزار می‌شود، شهرآورد حذفی که بازی فینال خواهد بود با قضاوت داوران ایرانی برگزار خواهد شد.

افشاریان تصریح کرد: با توجه به نتایج اخیر استقلال و پرسپولیس این دربی حساس شده است. این بازی بسیار، بسیار حساس است. سعی می‌کنیم یک کوبل قوی داوری بگذاریم و ریسک نکنیم. حتی اگر بشود دو کمک داور پشت دروازه می‌گذاریم و سعی می‌کنیم حق به حق‌دار برسد و کسی از بابت داوری نگرانی نداشته باشد.

وی گفت: توانایی داوری به تشکیلات داوران ارتبلاطی ندارد. شاید داوری در یک بازی صحنه‌ای را نبیند. این اشتباه در بازی‌های دیگر هم وجود دارد و نمی‌توان گفت فقط در یک بازی خاص اشتباه انجام شده است. تا زمانی که VAR به داوری ایران وارد نشود، حلقه گمشده داوری به فوتبال کشور بر نخواهد گشت.

نظر شما