شناسهٔ خبر: 60383347 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روابط ايران و اندونزي با هيچ تکانه‌اي گسسته نخواهد شد

صاحب‌خبر -
روابط ايران و اندونزي با هيچ تکانه‌اي گسسته نخواهد شد
خبرگزاری آریا-رئیس‌جمهور گفت: روابط ایران با اندونزی نه فقط یک رابطه دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی بلکه رابطه‌ای عمیق و مستحکم است که ریشه در باورها و اعتقادات دو ملت دارد و با هیچ تکانه‌ای متزلزل و گسسته نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای رئیسی در دیدار رؤسای سازمان‌های اسلامی اندونزی که امروز چهارشنبه در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به این کشور برگزار شد، با توجه به افزایش گرایش به خداپرستی و خداباوری در ملت‌ها با وجود دین‌ستیزی و تلاش غربی‌ها برای فاصله انداختن میان مردم و دین، تربیت انسان‌های مستعد و مبارزه با انحراف، فساد، بی‌عدالتی و تبعیض را وظیفه سنگین علمای اسلام عنوان کرد.
رئیس جمهور با اشاره به وحدت و انسجام موجود میان علمای اندونزی، علاقه به دین و دین‌مداری را از ویژگی‌های برجسته مردم اندونزی عنوان کرد و همکاری علما با دولت برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه را مؤثر و حائز اهمیت دانست. آقای رئیسی، فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی درباره مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان‌های اسلامی اندونزی با هدف ارتقاء همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تأکید کرد.
رئیس جمهور با توجه به رهنمود‌های رهبر انقلاب اسلامی، تنها راه صیانت از نسل جوان در برابر هجوم ضد فرهنگی غرب را گسترش معنویت، اخلاق و ارزش‌های الهی در جوامع عنوان کرد و گفت: بزرگترین سرمایه مردم اندونزی، ایمان به خدا و ارادت به اهل بیت علیهم السلام است و از این منظر، روابط ایران با اندونزی نه فقط یک رابطه سیاسی و اقتصادی، بلکه رابطه‌ای عمیق و مستحکم است که ریشه در باور‌ها و اعتقادات دو ملت دارد و با هیچ تکانه‌ای، متزلزل و گسسته نخواهد شد.

نظر شما