شناسهٔ خبر: 68214125 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

با حضور الیاس حضرتی؛ دبیر کل حزب اعتماد ملی، نشست هم‌اندیشی این حزب در استان گیلان برگزار شد + تصاویر

نشست هم‌اندیشی حزب اعتماد ملی در استان گیلان با حضور الیاس حضرتی دبیرکل، فیاض زاهد عضو شورای راهبری، مازیار بالایی نماینده حزب اعتماد ملی در جبهه اصلاحات ایران و سید احمد حسینی، هرمز ربانی، جمشید رسایی و دیگر فعالین سیاسی اصلاح‌طلب در این استان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
با حضور الیاس حضرتی؛ دبیر کل حزب اعتماد ملی، نشست هم‌اندیشی این حزب در استان گیلان برگزار شد + تصاویر
کد خبر: 671347
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۵:۰۲

نشست هم‌اندیشی حزب اعتماد ملی در استان گیلان با حضور الیاس حضرتی دبیرکل، فیاض زاهد عضو شورای راهبری، مازیار بالایی نماینده حزب اعتماد ملی در جبهه اصلاحات ایران و سید احمد حسینی، هرمز ربانی، جمشید رسایی و دیگر فعالین سیاسی اصلاح‌طلب در این استان برگزار شد.

در این نشست که به‌همت محمدرضا ابراهیمی سرپرست حزب اعتماد ملی در استان گیلان تدارک دیده شده بود، ضمن تبیین مواضع حزبی توسط مازیار بالایی، جهت اشراف دقیق‌تر ِ متقاضیان عضویت، دیگر اعضا هم بر مواضع اصلاح‌طلبانه خود تاکید کردند.

در ادامه این نشست فیاض زاهد؛ نویسنده، استاد دانشگاه و عضو شورای راهبری دولت چهاردم نیز به بیان نکاتی از راهی که طی شده از شروع کارزار انتخابات تا کنون پرداخت.

این استاد تاریخ اجتماعی در مقطع دکترا، تاکید کرد: توصیه من به جوانانی که می‌خواهند کار و فعالیت سیاسی داشته باشند این است که از مطالعه شعر و ادب فارسی غافل نشوند تا با عمق نهاد شعر و ادب ایران آشنا شوند و از درس‌های آن بهره ببرند.

وی همچنین بر داشتن نقشه راه و ارتقا سطح علمی و‌ مطالعاتی اعضاء حزب تاکید کرد.

زاهد در پایان با اشاره بر اینکه اگر الیاس حضرتی امروز در دولت نیست صرفا به این علت است که خودش نخواست باشد، توضیح داد: کار حضرتی، کاری بزرگ است. او در بالاترین سطوح به این پیروزی کمک کرد و در ادامه نخواست که در دولت حضور داشته باشد و با توجه به برخی سهم‌خواهی که بعضا دیده شده، این کار، درس‌آموز است.

الیاس حضرتی دبیر کل حزب اعتماد ملی هم طی سخنانی، از کار بزرگی که مردم در این انتخابات انجام دادند تقدیر و تشکر کرد.

حضرتی در ادامه تصریح کرد: برای تحکیم روندی که منتهی به انتخاب مسعود پزشکیان، به‌عنوان رییس جمهور شد ما همچنان به حمایت همه‌جانبه خود ادامه می‌دهیم.

حضرتی ضمن بیان خاطره روز تایید صلاحیت آقای پزشکیان که در منزل آقای کروبی بوده‌، توضیح داد: پس از شنیدن خبر تایید صلاحیت دکتر پزشکیان با صدای بلند گفتم: مسیر تاریخ عوض شد. در یک پیچ تاریخی، مسیر تاریخ عوض شد و به سمت ستاد حرکت کردم.

وی در ادامه از فعالین سیاسی استان از جمله حاج‌احمد رمضان‌پور،  غلامعلی جعفر زاده و همه افرادی که شبانه‌روز در تلاش بودند قدردانی کرد.

دبیر کل حزب اعتماد ملی با یادآوری دولت‌های اول پس از انقلاب که دولت‌هایی ترکیبی و با حضور همه طیف‌های سیاسی بود گفت: دولت آقای پزشکیان هم از همین منش پیروی می‌کند تا صلح و وفاق ملی را رقم بزند و صبر و همراهی ملت، باعث نیل به این هدف خواهد بود.

وی با تشریح مهم‌ترین مطالبات مردمی که در اختیار رییس‌جمهور دولت چهاردم قرار داده است توضیح داد: ما مطالبات مردمی اعم از حل مشکل تورم و ارتقا سطح معیشت، رفع تحریم‌ها، فیلترینگ، نحوه مواجه با بدحجابی و بی‌حجابی و … را با آقای پزشکیان در میان گذاشته‌ایم و بسیار هم امیدوار هستیم. البته بخشی از این مطالبات نیاز به تصمیم‌گیری در سطحی فراتر از قوه مجریه دارد و نیاز به همکاری قوه قضاییه، قوه مقننه و نهادهای حاکمیتی دارد و همچنین نیازمند همراهی جانانه صدوسیما است.

حضرتی همچنین با بیان اینکه «سیاست میدان واقعیت‌های تلخ است»، گفت: مردم ما در تلخی‌ها و فراز و‌ نشیب‌ها همیشه در کنار هم بوده‌ و هستند و اکنون هم که کاری بزرگ انجام داده‌‌اند نیز با صبر و حوصله در کنار رییس‌جمهور و کابینه انتخابی خواهند ماند تا نتایجی شیرین حاصل شود.

حضرتی در پایان با اشاره به معرفی احمد دنیامالی به‌عنوان گزینه وزارت ورزش، گفت: ایشان ضمن اینکه بصورت مبنایی اصلاح‌طلب بوده، موفقیت‌های بسیاری در زمینه‌های ورزشی داشته‌اند و ۹ سال رئیس فدراسیون قایقرانی ایران بود و هم‌اکنون نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا و عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی این رشته است. حضور شخصی با این پیشینه که گیلانی هم هست باعث خوشحالی همه شهروندان این استان است.

در این نشست، جمشید رسایی؛ رییس جبهه اصلاحات در استان گیلان هم به بیان فعالیت‌های این جبهه در طول مدت تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری چهاردهم پرداخت.

 

اعتماد

حضرتی

حضرتی

الیاس حضرتی

الیاس حضرتی و زاهد

زاهد

 

 

نظر شما