شناسهٔ خبر: 6037947 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اشتاین مایر هم به مذاکرات اضافه شد/دیدار کری و موگرینی

خبرگزاری شبستان: وزیر خارجه آلمان هم به مذاکرات هسته ای در وین پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر خارجه آلمان آخرین وزیر اروپایی گروه 1+5 به مذاکرات هسته‌ای در وین پیوست.

بنابراین گزارش، هم اکنون وزیران خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران در وین به سر می‌برند.

هم چنین معاون وزیر خارجه چین نیز امروز به وین وارد شد. در حال حاضر سرگئی ریابکوف نماینده 1+5 در مذاکرات هیات روسی را سرپرستی می‌کند.

دقایقی پیش وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب مذاکرات هسته‌ای با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که پس از ورود فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وین در چارچوب مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با وی دیدار کرده است.

وگرینی ساعاتی پیش به منظور شرکت در این مذاکرات وارد وین - پایتخت اتریش شد. وی پس از ورود در جمع خبرنگاران گفت: اگر تمام طرف‌های مذاکره کننده در این دقایق آخر مذاکرات اراده سیاسی قوی داشته باشند می‌توانیم به توافق دست یابیم.

وزیران خارجه آلمان و انگلیس و معاون وزیر خارجه چین امروز عصر با محمد جواد ظریف دیدار می‌کنند.

وزیران خارجه ایران و آمریکا نیز طی دو روز گذشته سه بار با یکدیگر دیدار کردند.

بر اساس اعلام مسئول رسانه ای تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، ظریف امشب وین را به مقصد تهران ترک می‌کند و بعد از یک روز دوباره به محل مذکرات باز می‌گردد.

در این فاصله وزیران خارجه اروپایی و موگرینی نیز وین را ترک کرده و برای اواخر هفته مجددا به مذاکرات ملحق می‌شوند. در عین حال تاکنون اعلام نشده است که جان کری قصد دارد وین را ترک کند.

هم چنین مسئول رسانه ای تیم مذاکره کننده ایران تمدید چند روزه مذاکرات بعد از ضرب الاجل 10 تیر را تایید اما تمدید بلند مدت آن را رد کرد.

پایان پیام/

نظر شما