شناسهٔ خبر: 60378612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیرپوردستان: رشادت‌های لحظه‌به لحظه عملیات بیت‌المقدس بازگو شود

اراک - ایرنا - رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی گفت: رشادت‌های لحظه به لحظه عملیات بیت‌المقدس در راه آزادسازی خرمشهر باید به صورت ویژه بازگو شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» روز پنجشنبه در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر، در اراک، افزود: عملیات بیت‌المقدس از قله‌های جنگ هشت ساله است و باید همه بویژه قشر جوان با رشادت‌های این عملیات بیشتر آشنا شوند.

وی بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس، ویژگی‌های منحصر به فردی داشت، در شرایطی بود که عملیات فتح‌المبین انجام شده بود و عراقی‌ها فکر نمی‌کردند که ایران توانمندی عملیات دیگری را داشته باشد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با اخلاص، صداقت و ایمان کامل وارد شدند و خداوند نصرتش را نصیب آنها کرد و نکبت نصیب دشمنان شد.

امیر سرتیپ پوردستان اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس، اتحاد و همدلی، اخلاص در عمل و پیروی از ولایت فقیه به عنوان مولفه مهم باعث پیروزی بر دشمنان شد و امروز نیز توجه و پیروی از این مولفه‌ها موجب پیروزی در هر میدان می‌شود.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که  در پیچ تاریخی قرار داریم و در این پیچ با عنایت خداوند و هدایت‌های رهبری، همه اتفاقات به نفع جمهوری اسلامی در حال رقم خوردن است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی اضافه کرد: به آینده خوش‌بین هستم و همه باید با قوت، قدرت و استحکام، ماموریت‌ها را انجام دهند و پرچم کشور را محکم در دست گیرند و به زودی گشایش‌های ملی و بین‌الملی بیشتری رخ می‌دهد.

امیر سرتیپ پوردستان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره بر آمادگی‌ نیروهای نظامی و انتظامی مانند شب قبل از عملیات تاکید دارند و این مهم باید مورد توجه جدی باشد.

وی گفت: آمادگی یک نظام سبب افزایش اعتماد به نفس می‌شود و یگانی که بدون مهمات جلو می‌رود، اعتماد به نفس آن را جلو می‌برد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی افزود: برکت دیگر آمادگی نیروها و یگان‌های مختلف، بازدارندگی در مقابل دشمن است.

امیر سرتیپ پوردستان عنوان کرد: ظرفیت‌های آماده و مولفه‌های قدرت سبب شده که دشمنان نتوانند به این کشور حمله کنند و امروز این مولفه‌ها با هدایت‌های رهبری بارزتر است.

وی یادآور شد: مطالعه جنگ‌های تاریخی نشان می‌دهد در هر جنگی یک طرف آمریکا و یک طرف شوری قرار داشته اما در جنگ ایران و عراق تمام دنیای استکبار به حمایت از عراق آمد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردری ارتش جمهوری اسلامی ادامه داد: دوران هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر با ایمان مردم و غیرت ملی همراه بود و این مهم باید روز به روز تقویت شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس، حامیان صدام اعلام کردند که تا ۴۸ ساعت دیگر در تهران مصاحبه می‌کنند اما با غیرت جوانان این مرز و بوم و شهدایی مثل صیاد شیرازیی، شهید جهان آرا و و شهید باکری‌ها، اجازه یاوه‌گویی‌ به دشمنان را ندادند.

سردار « هادی رفیعی‌کیا» افزود: در زمان جنگ، خرمشهر خونین شهر شد اما با غیرت رزمندگان، مجدد این شهر خرمشهر شد.

وی بیان کرد: دشمن سال گذشته قصد داشت با جنگ ترکیبی قلوب جوانان را که خرمشهر بود، خونین کند اما با هوشیاری مردم و نیروهای انتظامی و نظامی، این توطئه خنثی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: دیروز دشمن به دنبال به دست آوردن خاک کشور بود و امروز درصد ضربه زدن به عقاید و فطرت جوانان است.

سردار رفیعی‌کیا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در اردیبهشت‌ماه امسال در هر ۵۱ ساعت، یک شهید برای ارتقای امنیت کشور تقدیم کرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار « محسن کریمی» فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این آیین به خاطره‌گویی از دوران آزادسازی خرمشهر پرداخت.

در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی بیانیه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر قرائت شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.

نظر شما