شناسهٔ خبر: 60371392 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

جزئیات مزایده 3 هزار و 584 دستگاه خودرو خارجی در گمرکات کشور

صاحب‌خبر -

مزایده 3584 دستگاه خودرو خارجی در گمرکات تا اواسط خرداد ادامه دارد. در ادامه، جزئیات بیشتر در مورد این مزایده بزرگ ماشین خارجی را مطالعه کنید.

صاحب حجتی، قائم مقام سازمان اموال تملیکی به‌تازگی به اطلاع رساند که از ابتدای خردادماه تا 14 این ماه مزایده 3584 دستگاه خودرو خارجی در گمرکات برگزار می‌شود. او همچنین تعداد دقیق خودروهای سبک، سنگین و… از مجموع چند هزار خودرو به مزایده گذاشته شده را مشخص کرد و سایر جزئیات در رابطه با این مزایده را به‌اشتراک گذاشت.

مزایده چند هزار خودرو خارجی در خردادماه

جزئیات مزایده خودرو خارجی در گمرکات جزئیات مزایده خودرو خارجی در گمرکات

حجتی اعلام کرد که متقاضیان امکان بازدید از خودروهای مزایده تا روز یکشنبه 14 خرداد را خواهند داشت و نهایتاً در روز چهارشنبه 17 خرداد برندگان مزایده مشخص خواهند شد. تعداد دقیق خودروها در مزایده بزرگ خودرو خارجی به تفکیک کلاس و نوع کاربری بنا به گفته حجتی به‌شکل زیر است:

  • 2897 دستگاه خودرو سبک
  • 300 دستگاه خودرو سنگین
  • 369 دستگاه خودرو/ادوات راهسازی
  • 18 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی

امکان شرکت اشخاص حقیقی و حقوقی و دستگاه‌های دولتی در مزایده 3584 دستگاه خودرو خارجی وجود دارد. متقاضیان برای ثبت تقاضای خود و در نتیجه شرکت در این مزایده باید توکن داشته باشند. ضمن این‌که موظفند 15 درصد مبلغ پیشنهادی را به‌عنوان ضمانت برای ثبت تقاضا پرداخت کنند.

در ضمن، قائم مقام سازمان اموال تملیکی در جریان مراسم افتتاحیه انبار اموال تملیکی مبارک‌آباد، از دغدغه این سازمان برای ساماندهی به انبارها و کالاهای متروکه و همچنین توجه به صیانت از اموال بیت‌المال گفت. او اظهار داشت که طی سال قبل به کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی در اقصی نقاط کشور رسیدگی کرده‌اند.

طبق اعلام حجتی، تکلیف کالاهایی به ارزش 31 هزار میلیارد تومان را مشخص کرده‌اند و رشدی 450 درصدی در فروش و رشدی 1205 درصدی در اعاده کالاها صورت گرفته است. این مسئول سازمان اموال تملیکی به انهدام چند دستگاه خودرو آمریکایی اشاره کرد که پیش‌تر از آن خودداری می‌شد. آغاز فعالیت سامانه یکپارچه اموال تملیکی پس از چند سال عدم فعالیت، بخش دیگری از صحبت‌های او بود.

حجتی همچنین از برخورداری سازمان اموال تملیکی از 80 انبار و 144 سوله خبر داد و این نکته را متذکر شد که در راستای صیانت از بیت‌المال، افزایش تعداد انبارها لازم خواهد بود. در واقع با وجود افزایش 56 هزار متر مربعی فضای نگهداری اموال، همچنان جای گسترش انبارها وجود دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما