شناسهٔ خبر: 60359431 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش دما در جنوب ایران/بارش باران در شمال‌غرب، شمال‌شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام افزایش دما در جنوب کشور از بارش باران در شمال‌غرب، شمال‌شرق، ارتفاعات البرز و زاگرس خبر داد.

صاحب‌خبر -

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز بارش‌ها در بخش‌هایی از شمال‌غرب، شمال‌شرق، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس به شکل خفیف پیش‌بینی شده است. همچنین با گذر موجی روزهای پنجشنبه و جمعه در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و  دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور، بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش‌ها را به همراه رگبار پراکنده برای بخش‌هایی از شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی پیش‌بینی کرد.

رفیعی توضیح داد: از امروز تا یکشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک می‌شود. این شرایط را روزهای پنجشنبه تا شنبه برای دامنه جنوبی البرز و روز یکشنبه برای جنوب‌غرب کشور داریم.

به گفته وی، از امروز تا پایان هفته در نوار جنوبی کشور دمای هوا افزایش می‌یابد و آب‌های جنوبی کشور به ویژه شرق دریای عمان طی پنج روز آینده، و شنبه و یکشنبه تنگه هرمز، مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تهران در طول روز گاهی وزش باد دارد و آسمان نیز صاف تا کمی ابری است. بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۳ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه  دما ۲۱ درجه ثبت شد.

وی افزود: شهر کرد خنک ترین مرکز استان با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان ثبت شد.

نظر شما