شناسهٔ خبر: 60359010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مزرعه گل‌های لاله و نرگس در روستای اسپره خون تبریز

خبرگزاری صدا و سیما

شهروند تبریزی علاقه مند به طبیعت و پرورش گل و گیاه، در یک کار خلّاقانه و البته زیبا و جذاب، اقدام به ایجاد باغ گل لاله در روستای اسپره خون(سفیده خوان) واقع در ۳۶ کیلومتری شمال تبریز کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی این شهروند خوش ذوق تبریزی با پرورش بیش از ۸۰ هزار شاخه گل لاله و نرگس در این باغ علاوه بر ایجاد فضای دلنشین برای علاقمندان طبیعت و گل و گیاه، همه ساله در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد ماه میزبان گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور است.

گل لاله سرده‌ای از تیرهٔ سوسنیان است که در حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ گونه دارد. محل اصلی رویش لالهٔ خودرو در آسیای مرکزی در نظر گرفته می‌شود.
این گل در ایران، افغانستان، ترکیه، قسمتی از غرب سوریه، سواحل دریاچه آرال، دریاچه خزر و دریای سیاه، یونان، ایتالیا، اسپانیا و سواحل دریای مدیترانه در شمال آفریقا به‌صورت خودرو یافت می‌شود.

گل نرگس هم گیاهی از خانواده نرگسیان و دائمی و پیازدار است. پیاز‌های آن درشت و دارای ورقه‌های فلسی و یا مطبق است. به عبارت دیگر پیاز آن می‌تواند چندین سال متوالی گل دهد و گل آن همه ساله درشت‌تر شود. گل‌های نرگس به رنگ سفید، زرد، نارنجی کم رنگ و پُر رنگ هستند.

 

نظر شما