شناسهٔ خبر: 60350614 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل: موفق شدیم برنامه هسته ای ایران را به تاخیر بیاندازیم

"تسحی هانگبی" رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ما در برخورد با برنامه هسته ای ایران وقت خود را هدر نمی دهیم . این مقام رژیم اسرائیل همچنین مدعی شده؛ در به تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران موفق شدیم. وی در ادامه گفت: غنی سازی اورانیوم ایران در سطح 90درصد، خط قرمز کل جهان است.گر هیچ راه دیگری نباشد؛ حمله به تاسیسات هسته ای ایران مورد حمایت قرار می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل در نشست مرکز سیاست ها و استراتژی ها در دانشگاه اسرائیلی رایخمن به طرح ادعاها علیه برنامه هسته ای ایران و رویارویی نظامی پرداخت. 

"تسحی هانگبی" رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران گفت: ما در برخورد با برنامه هسته ای ایران وقت خود را هدر نمی دهیم.

این مقام رژیم اسرائیل همچنین مدعی شده؛ در به تاخیر انداختن برنامه هسته ای ایران موفق شدیم.

وی در ادامه گفت: غنی سازی اورانیوم ایران در سطح 90درصد، خط قرمز کل جهان است.گر هیچ راه دیگری نباشد؛ حمله به تاسیسات هسته ای ایران مورد حمایت قرار می گیرد. امریکا معتقد است راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران امکان پذیر است ولی ما در این زمینه تردید داریم.

این مقام رژیم اسرائیل در ادامه گفت: قدرت حمله به ایران را داریم. ایران از سوریه به  عنوان منطقه جنگ احتمالی با اسرائیل استفاده می کند.

این مقام اسرائیلی با اشاره به برنامه هسته ای ایران ادعا کرد:  ایران بیش از هر زمان دیگری و به طور بی سابقه ای در زمینه غنی سازی اورانیوم پیشرفت کرده است. 

وی درباره امکانات ایران در شمال سوریه گفت: جنگ در مرزهای شمالی اسرائیل برای جبهه داخلی ما سخت خواهد بود اما می دانیم چگونه تعامل کنیم. 

رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل در ادامه مدعی شد: از تاسیسات هسته ای که ایران زیرزمین و در نزدیکی نطنز در حال ساخت آن است اطلاع داریم. این چیز عجیبی نیست. این روش ایرانی ها برای انتقال تاسیسات هسته ای به زیرزمین است. این کار باعث می شود از قدرت حملات نظامی کمتر شود اما می توان گفت جایی نیست که نتوان به آن دسترسی داشت.

وی خاطرنشان کرد: نمی خواهم بگویم اسرائیل یا غیراسرائیل دارای بمب های سنگرشکن یا محافظ شکن هستند اما قطعا امیدورایم راه حل، به هیچ عنوان حمله نباشد.

 

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما