شناسهٔ خبر: 60350345 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدار وزیر بهداشت کشورمان با همتای ونزوئلایی در ژنو

وزرای بهداشت ایران و ونزوئلا در ژنو سوییس دیدار و گفتگو کردند.

صاحب‌خبر -

  به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما،از ژنو، دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت کشورمان در محل نمایندگی ایران در ژنو ماگالی گوتیرز همتای ونزوئلایی خود را به حضور پذیرفت.

<div id="video-display-embed-code_9670331"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3859518/9670331?width=600&height=300"></script></div>


وزیر بهداشت کشورمان که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت در ژنو سوییس حضور دارد در دیدار با وزیر بهداشت ونزوئلا گفت: ایران توجه ویژه‌ای به همکاری با کشور‌های آمریکای لاتین به خصوص ونزوئلا دارد و توسعه همکاری‌ها در حوزه پزشکی میان دو کشور ضروری است.
در این دیدار خانم ماگالی گوتیرز وزیر بهداشت ونزوئلا نیز با اشاره به سابقه همکاری‌های ایران و نزوئلا در زمینه‌های مختلف، بر توسعه تبادلات در حوزه پزشکی با ایران تاکید کرد.
وزیر بهداشت ونزوئلا گفت: همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های پیشگیری و درمان به ویژه مقابله با سرطان و بیماری‌های غیر واگیر بسیار سازنده است.
وی افزود: زمینه‌های مناسبی برای مطالعات مشترک تحقیقاتی در حوزه سلامت بین دو کشور وجود دارد.
خانم ماگالی گوتیرز تصریح کرد آماده میزبانی از گروه‌های کارشناسی ایران در حوزه سلامت در ونزوئلا و همچنین اعزام گروه‌های کارشناسی ونزوئلا به ایران هستیم.
هفتاد و‌ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت از ۳۱ اردیبهشت با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان در ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد آغاز شده است.

نظر شما