شناسهٔ خبر: 6034885 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ثقفی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

همه تحریم‌ها باید همزمان با توافق هسته‌ای لغو شود/ دشمن بدنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان نظام است

رئیس دانشگاه پیام‌نور خراسان جنوبی گفت: همزمان با امضای توافق نامه هسته‌ای باید تمامی تحرم‌های ظالمانه‌ای که دشمن علیه ملت ایران اسلامی وضع کرده است، لغو شود.

صاحب‌خبر -

مهدی ثقفی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در بیرجند، با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته‌ای تا زمانی که خطوط قرمز نظام را رعایت کنند مورد حمایت خواهند بود، گفت: باید در این برهه از زمان که دشمن بدنبال ایجاد اختلاف بین مسئولان و ماهی گرفتن از آب گل آلود است، از پیش داوری و تحلیل‌هایی که اصول و مبانی اساسی ندارند جلوگیری کرد.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام ملی در کشور به تیم مذاکره کننده هسته ای کمک فراوانی می‌کند، گفت: وحدت بین مسئولان در کشور به دشمن اجازه نخواهد داد که بخواهند از ایران اسلامی امتیاز بگیرند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه آمریکا با موضوع برنامه هسته ای ایران مشکل ندارد؛ بلکه با پیشرفت ایران اسلامی مخالف است، گفت: آن‌ها خودشان هم می دانند که ایران بدنبال ساخت بمب اتم نیست؛ چراکه طبق فتوای مراجع و مقام معظم رهبری ساخت بمب اتم حرام است.

 

ثقفی با بیان اینکه ایران اسلامی توانایی دارد که روی پای خود بایستد و پیشرفت کند، گفت: اختلاف بین مسئولان جز ضربه زدن به کشور نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت و تنها غربی ها از این موضوع سوء استفاده خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه توافق خوب توافقی است که دستاوردهای هسته ایران را حفظ کند؛ چراکه تاسیسات هسته ای ایران صلح آمیز است، گفت: باید توافقی صورت گیرد که علاوه بر حفظ دستاوردهای هسته ای، ایران اسلامی در زمینه هسته ای پیشرفت هم داشته باشد.

 

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همان طور که ایران تضمین می‌کند که از خطوط مکتوب شده در توافق نامه عبور نکند غرب هم باید تضمین کند که به تمامی توافقات خود عمل کند، گفت: تاریخ آمریکا نشان می‌دهد که این کشور به هیچ وجه قابل اعتماد نیست؛ چراکه در گذشته با خیلی از کشورها توافق نامه امضا کرده و زیر آن زده است.

 

ثقفی با بیان اینکه آمریکا هرگز در امضای توافق با کشورهای مختلف به امضای خود وفادار نبوده است، بیان داشت: خوی آمریکا استعمارگری است و گذشته این کشور این را به خوبی نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه آمریکا هرگز اعتماد خود را به ایران ثابت نکرده است، گفت: همزمان با امضای توافق نامه هسته ای باید تمامی تحرم‌های ظالمانه‌ای که دشمن علیه ملت ایران اسلامی وضع کرده است، لغو شود.

 

نظر شما