شناسهٔ خبر: 60348342 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری دادگاه علنی آنلاین در بیرجند

خبرگزاری صدا و سیما

دادگاه علنی برخط (آنلاین) با هدف افزایش دانش حقوقی جامعه و نظارت بر دادگاهها، امروز همزمان با سراسر کشور در بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گرارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری کل استان گفت: این دادگاه‌ها در راستای سند تحول قضایی با هدف اطلاع مردم از رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت آنان بر عملکرد دادگاه‌ها برگزار می‌شود وخراسان جنوبی در این خصوص پیش قدم بوده است.


حجت الاسلام موحدی راد افزود: امروز چهارمین جلسه دادگاه علنی برخط (آنلاین) با حضور صاحب نظران رشته حقوق و دانشجویانی از ۶۵ دانشگاه اعم از دولتی، آزاد، پیام نور، بصورت غیرحضوری و ویدئو کنفراسی برگزار شد.


وی گفت: در این خصوص در گام اول بیشتر پرونده‌های حقوقی در اولویت ماست که بصورت علنی و با رضایت طرفین پرونده برگزار می‌شود.


رئیس کل دادگستری کل استان افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاهها، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، حقوق دانان و در مجموع دانش حقوقی مردم و کاهش هزینه‌های دادرسی را از مزایای برگزاری دادگاه‌های علنی آنلاین اعلام کرد و گفت:آمادگی داریم این دادگاه‌ها را حسب موضوع برای اصناف و اقشار مختلف مردم برگزار کنیم.

حجت الاسلام موحدی راد افزود: این دادگاه فعلا در مرکز استان برگزار می‌شود، اما امیدواریم بتوانیم در آینده سایر شهرستان‌ها هم از آن بهره‌مند شودند.

نظر شما