شناسهٔ خبر: 60341640 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر مشاور دولت پاکستان؛

پاکستان هرگز اجازه سوءاستفاده از خاک خود علیه ایران را نمی‌دهد

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر مشاور در کابینه دولت پاکستان حمله تروریستی اخیر به مرزبانان ایرانی را محکوم کرد و با تاکید بر همسویی دو همسایه در مبارزه با معضل تروریسم، افزود که پاکستان هرگز اجازه سوءاستفاده از قلمروی خود علیه جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

«فیصل کریم کُندی» روز سه‌شنبه طی مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست نمایندگان مجلس ملی پاکستان در اسلام‌آباد با ابراز تاسف از شهادت تعدادی از مرزبانان ایران در حمله عناصر تروریستی در سراوان، اظهار داشت: هیچ شکی نیست که دشمنان مشترک ایران و پاکستان بیدار هستند و هر زمان که تحول مثبتی میان دو کشور رخ بدهد، نیروهای مخالف دست به توطئه علیه ما می‌زنند.

وی حضور اخیر سران ایران و پاکستان در نقطه مشترک مرزی و افتتاح طرح‌های بازارچه و انرژی را بسیار مهم و عاملی برای پیشبرد روابط دانست و افزود: متاسفانه دشمنان ایران و پاکستان فعال هستند و نمی‌خواهند همکاری‌های ما تقویت شود.

دبیر مرکزی حزب مردم پاکستان گفت که ما حادثه تروریستی سراوان را در سطح رسمی محکوم کرده و به عنوان حزب متحد با دولت پاکستان نیز قویا این اقدام ضدانسانی را محکوم و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی می‌کنیم.

وزیر مشاور دولت پاکستان افزود که خوشبتخانه تهران و اسلام‌آباد در مبارزه با معضل تروریسم، شناسایی عناصر مخالف و عوامل ناامنی‌ها همسو هستند و این درک متقابل کمک بزرگی به پیشبرد همکاری‌ها در پرداختن به مسائل در مرزهای مشترک می‌کند.

وی گفت که ما اطمینان داریم توطئه‌های این چنینی و تلاش برای نا امن‌سازی مرزهای مشترک، هرگز به دوستی دیرینه و همکاری‌های ایران و پاکستان آسیب وارد نخواهد کرد زیرا دولت‌های دو کشور نسبت به توطئه‌های آشکار و پنهان علیه یکدیگر آگاه هستند.

نایب رئیس سابق مجلس پاکستان تاکید کرد که همکاری‌های ما با ایران برای حفظ امنیت مرزها و مقابله موثر علیه تروریسم ادامه یافت و این تلاش‌ها به مرور زمان تقویت خواهد شد.

حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شنبه شب گذشته و تلاش آن‌ها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه پنج تن از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان، شب گذشته تلاش تروریست‌های معاند برای ورود به کشور از مرز پاکستان با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مَزه سر" هنگ مرزی سراوان ناکام ماند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری با تهران علیه تروریسم است.

نظر شما