شناسهٔ خبر: 60339909 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم:

شناسایی ظرفیت ادبی دانشجویان زمینه‌ای برای فرهنگ سازی است

قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: بیش از سه میلیون دانشجو در سطح کشور وجود دارد که اگر این ظرفیت پراکنده شعر و ادب توسط کانون‌های شعر و ادب شناسایی شود ظرفیت بسیار متعالی برای تاریخ و فرهنگ ما و فرهنگ‌سازی شکل می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رشید جعفرپور در اختتامیه نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی آسمان که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: نکته بارز این جشنواره دانشجویی بودن آن است و به این توجه شده که خود دانشجویان پای کار بودند.

قائم مقام و مشاور معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: ما هرچقدر به دانشجویان اعتماد کرده و فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و از سوی دیگر دانشجویان تجاربی به دست می‌آورند که در پی آن می‌آموزند که چطور در آینده از این تجارب در زندگی شخصی و اجتماعی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: توجه به شعر و شاعری در اسلام بسیار مورد تاکید بوده چنانچه در صدر اسلام پیامبر (ص) منبری را در مسجد به حَسّان بن ثابِت اختصاص داده بود تا وی مستقر شود و نکات مختلف اجتماعی و سیاسی را بشنود و شعرهای اثرگذار تولید کند.

این مسئول بیان کرد: شعر اثرگذار است و می‌تواند میراث‌دار فرهنگ و هویت ما باشد و به نظر می‌رسد بهتر است دانشگاه‌ها به صورت فصلی با شاعران دانشجویی  برگزار کنند و به این امر توجه داشته باشند و در صورت نیاز به اشعار تولید شده جهت دهند و شعر را به سطح تعالی خود برسانند.

وی ادامه داد: ساختار که در دانشگاه درخصوص شعر وجود دارد کانون‌های شعر و ادب است چنانچه طبق آمار موجود عمده‌ دانشگاه‌ها کانون شعر و ادب دارند اما لازم است تمام دانشگاه‌های کشور کانون شعر و ادب داشته باشند.

جعفرپور گفت: اخیرا آیین نامه فعالیت‌های ادبی دانشگاهیان تنظیم شده که به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و مجموعه فعالیت‌های ادبی دانشگاه‌ به ویژه شعر را ساماندهی می‌کند تا مسیر ادبی در جهت‌دهی مناسبی قرار بگیرد.

در پایان مراسم از برگزیدگان جشنواره شعر دانشجویی تجلیل شد و از پوستر جشنواره ملی شعر آسمان رونمایی شد.

نظر شما