شناسهٔ خبر: 60329310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی/ جلسه محاکمه ۸ متهم برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: جلسه محاکمه ۸ متهم پرونده رمزارز کینگ‌مانی، ۳ خرداد در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران به نقل از رسانه قوه قضائیه، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار کرد: پرونده موسوم به کینگ‌مانی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی در سطح کشور است که به صورت ویژه تحت رسیدگی قضایی قرار داشته و با ارجاع این پرونده به مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، جلسات دادگاه این پرونده به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: تعداد شکات و مالباختگان پرونده کینگ مانی حدود ۵ هزار نفر هستند و اولین جلسه رسیدگی به پرونده کینگ‌مانی در روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ در شعبه دوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی توسط هیئت قضایی این شعبه برگزار خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه برای تسریع در تعیین تکلیف پرونده‌های کثیرالشاکی و مهم، اهتمام لازم برای انجام تحقیقات و صدور کیفرخواست مربوطه و ارسال پرونده برای رسیدگی در دادگاه صورت پذیرفت و دادگستری کل استان تهران رسیدگی به پرونده‌های مهم و کثیرالشاکی از جمله این پرونده را تاحصول نتیجه نهایی و وصول مطالبات مالباختگان، با جدیت دنبال خواهد کرد و مورد پیگیری قرار خواهد گرفت. 

القاصی تصریح کرد: این پرونده تاکنون ۸ متهم داشته که در جلسه دادگاه با حضور شکات و مالباختگان پای میز محاکمه دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی خواهند نشست.

کیفر خواست این پرونده با عنوان اتهامی اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور صادر شده و شکات آن از نقاط مختلف کشور هستند.

به گزارش فارس، چندی پیش رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص این پرونده بیان کرد: متهمان اصلی این پرونده در بازداشت هستند و یا بعضا به‌دلیل رفع موانع موجود در پرونده با وثایق سنگین آزاد هستند. پیرو پیگیری‌های انجام شده، حسب توافق شکات و مالباختگان، مانده مطالبات به ارزش کیف پول به زمان مسدودی تعیین شده است و هم اکنون در مرحله استخراج مانده کیف پول شکات، توسط کارشناس رسمی دادگستری است.

وی با بیان اینکه پرونده کثیرالشاکی کینگ‌ مانی بیش از چهار هزار مالباخته دارد، اظهار کرد: مجموع مطالبات شکات در حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تقریباً معادل آن از اموال متهمان، شناسایی، توقیف و در مرحله‌ مزایده قرار دارد.

پایان پیام/

نظر شما