شناسهٔ خبر: 60318778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک منبع آگاه به ایلنا خبر داد؛

انتصاب «علی اکبر احمدیان» به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی

سردار علی اکبر احمدیان جایگزین شمخانی و دبیر شورای عالی امنیت ملی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در حالی که طی هفته‌های اخیر در محافل مختلف، شایعات زیادی رفتن دریابان شمخانی از دبیری شورای عالی امنیت ملی بر سر زبان‌ها بود، شب گذشته انتشار شعری معنادار از محتشم کاشانی در صفحه شخصی او در توییتر و تایید نورنیوز به عنوان رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نشان داد تغییر در این جایگاه قطعی است.

بر همین اساس حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در حکمی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های ۱۰ ساله امیر دریابان «علی شمخانی» در زمان تصدی‌ دبیری شورای‌عالی امنیت ملی، «علی اکبر احمدیان» را به این سمت منصوب کرد.

پیش‌تر یک منبع آگاه در میان گزینه‌های موجود، انتصاب سردار علی اکبر احمدیان، رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد.

شمخانی شب گذشته در توئیتر خود نوشت: حرفی که در حجاب ز گفت و شنود بود/ آخر به رمز گفت و به ایما شنود و رفت

علی اکبر احمدیان ۶۲ ساله و متولد شهربابک از سال ۱۳۸۶ تاکنون، ریاست مرکز راهبردی سپاه پاسداران را برعهده دارد و از اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

وی پس از شمخانی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران بوده و در فاصله سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ پیش از سردار حجازی ریاست ستاد مشترک سپاه پاسداران را برعهده داشته است.

برچسب‌ها:

نظر شما