شناسهٔ خبر: 60318214 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام‌های مهم رزمایش حزب الله + فیلم

تهران - ایرنا -حزب الله لبنان در آستانه بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست اشغالگران صهیونیست رزمایشی را با حضور یگان های مختلف زمینی، موشکی و پهپادی خود برگزار کرد که مورد توجه رسانه های لبنانی قرار گرفت و آنها این رزمایش را حاوی چند پیام در سطح داخلی و خارجی دانستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه «الدیار» لبنان امروز دوشنبه نوشت: رزمایش روز گذشته حزب الله در جنوب لبنان بی سابقه و هدف آن ارسال چند پیام در سطح داخلی و خارجی بود.

این روزنامه افزود: داخل و خارج لبنان روز گذشته معطوف به رزمایش بی‌سابقه‌ای بود که حزب الله همزمان با بیست و سومین سالگرد آزادی جنوب کشور از دست صیهونیست‌ها انجام داد.

به نوشته این روزنامه، این اولین بار است که حزب الله از رسانه‌های داخلی و بین المللی خواست تا از نزدیک تمرینات نیروهای خود و برخی تجهیزات و سلاح‌های خود را مشاهده و اطلاع‌رسانی کنند که [ این موضوع ] چند علامت سوال در مورد اهداف رزمایش و پیامدهای آن ایجاد کرد.

پیام‌های مهم رزمایش حزب الله + فیلم

«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم اختتامیه رزمایش تاکید کرد که این رزمایش حاوی این پیام برای دشمن است که مقاومتی که با مردم خود پیروزساز شد - به رغم تلاش دشمنان برای به زانو در آوردن آن از طریق فشار سیاسی و اقتصادی- خسته نشد و عقب نشینی نکرد.

وی تاکید کرد که مقاومت برای محافظت از لبنان و حفظ حاکمیت ملی آن است.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله با اشاره به اینکه مقاومت رو به افزایش است، گفت: هر کس به تصمیم‌های بین‌المللی و جامعه بین‌المللی دل ببندد باخته است و هرکس فلسطین را بازگرداند و از ثروت محافظت کند، قدرت دارد.

وی تاکید کرد که در این مانور آمادگی کامل و همیشه برای مقابله با هرگونه تجاوز و تثبیت معادلات بازدارندگی که از لبنان محافظت می کند، به نمایش در آمد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله خاطرنشان کرد که سلاح در دست رزمندگان مقاومت تا رسیدن به پیروزی کامل باقی خواهند ماند.

وی خطاب به نیروهای رژیم اسرائیل گفت: مقاومتی که پیروزهای بزرگی را رقم زده است، خسته نمی شود.

پیام‌های مهم رزمایش حزب الله + فیلم

روزنامه الدیار اضافه کرد: منابع آگاه سیاسی اهداف این رزمایش را خارجی دانستند؛ همانگونه که برخی‌ها اهداف آن را نیز داخلی ارزیابی کردند.

این منابع آگاه سیاسی در گفت‌وگو با این روزنامه لبنانی اشاره کردند: در سایه تحولات عمده‌ کنونی منطقه اعم از نزدیکی روابط ایران و عربستان و نزدیکی روابط کشورهای عربی با سوریه و بازگشت آن به اتحادیه عرب، رزمایش حزب الله این پیام را دارد که هرگونه حل و فصل اوضاع به زیان مقاومت صورت نخواهد گرفت و مقاومت قدرت و توانایی خود افزایش می دهد و تهران سر سوزنی از معادله وحدت میدان‌های (نبرد) عقب نشینی نخواهد کرد و آن چیزی است که سید صفی الدین با صراحت به آن اشاره کرد و گفت که مقاومت امروز یک نیروی گسترده و یک محور کامل است که گستره آن از ایران در امتداد غزه، کرانه باختری، داخل سرزمین‌های اشغالی و لبنان روز به روز پیشرفت و توسعه بیش از پیش خواهد کرد.

پیام‌های مهم رزمایش حزب الله + فیلم

این منابع تاکید کرد: بارزترین پیام این رزمایش به دشمن صهیونیستی است تا قدرت و آمادگی مقاومت برای هرگونه رویارویی را نشان دهد و می‌توان آن را در چارچوب «قدرت بازدارندگی» دانست. با این حال، حزب الله با برگزاری رزمایش می خواهد به طور غیرمستقیم این پیام ها را به داخل لبنان برساند که حزب اللهی که تلاش می‌کنند تا آن را درگیر سیاست و مشکلات داخلی کنند، همچنان به نقش خود به‌عنوان یک مقاومت نظامی متعهد است و در موضع قدرت قرار دارد و این امر ایجاب می کند که بقیه طرف‌های داخلی برای دستیابی به راه حلی برای بحران مربوط به انتخابات ریاست جمهوری با حزب الله مذاکره کنند؛ نه اینکه خواسته باشند چیزی به آن تحمیل کنند.

حزب الله دیروز (یکشنبه) چند روز مانده به سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در یکی از پادگان‌های خود در جنوب لبنان نزدیک به منقطه «ملیتا» رزمایش برگزار و در آن از گلوله‌های جنگی استفاده کرد و موشک‌ها و خودروهای نظامی خود را به نمایش گذاشت.

در این رزمایش، یگان‌های تخصصی از رسته‌های مختلف نظامی حزب الله لبنان حضور داشتند.

نظر شما