شناسهٔ خبر: 60292379 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

برای افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی:

همه شرکت ها ملزم به پذیره‌نویسی الکترونیکی سهام حق تقدم شدند

مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس از اجرای دستورالعمل انتشار حق‌تقدم الکترونیکی و الزام همه شرکت‌ها برای افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی از این سامانه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وحید روشن قلب با اشاره صدور دستورالعمل نحوه استفاده از حق تقدم الکترونیکی طی سال گذشته گفت: تمامی شرکت‌ها که قصد افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی دارند از ابتدای سال جاری موظف شدند فرایند استفاده از حق تقدم سهامداران سجامی را از طریق این سامان به‌ انجام برسانند.

وی افزود: طبق دستورالعمل، ارسال پستی برگه‌های حق تقدم توسط شرکت به سهامداران و ارسال پستی مدارک توسط سهامداران به شرکت حذف شد و تمامی فرآیندها به همراه واریز وجوه مورد نیاز برای افزایش سرمایه و یا تائید استفاده از مطالبات توسط سهامداران با استفاده از سامانه مذکور انجام می‌شود و کلیه فرآیندها برای سهامداران رایگان خواهد بود.

روشن قلب ادامه داد: استفاده از این سامانه منجر به کاهش هزینه‌ شرکت‌ها جهت انجام افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی می‌شود و برای سهامداران نیز فرایند مشارکت در افزایش سرمایه از این محل با سهولت بیشتر و بدون صرف هزینه و اتلاف وقت انجام می‌شود. این فرآیند برای سهامداران غیر سجامی طبق روال گذشته انجام خواهد شد اما بلافاصله پس از تکمیل فرآیند احراز هویت سجام، امکان مشارکت الکترونیکی فراهم خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما