شناسهٔ خبر: 60289612 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

۲۶ سال پیش چنین روزی؛

هاشمی رفسنجانی: آقای خامنه ای، ناطق نوری را پیروز انتخابات می داند اما فکر می کنند به دور دوم کشیده می شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۶ به نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری و پیش‌بینی رهبری از پیروزی ناطق نوری و به دور دوم کشیدن انتخابات اشاره کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات ۳۰ اردیبهشت ۱۳۷۶ به نتایج نظرسنجی‌ها درباره انتخابات ریاست جمهوری و پیش‌بینی رهبری از پیروزی ناطق نوری و به دور دوم کشیدن انتخابات اشاره کرده است.

بنابر گزارش دیده‌بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در خاطرات۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۷۶ نوشته است:

آقای عباس واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی آمد گرفتار کمردرد شدیدی است معتقد است آقای ناطق نوری اکثریت آراء را دارد. برای امور عمرانی آستان قدس استمداد کرد و اظهار توقع داشت که به نحوی از آقای ناطق حمایت کنم. آقای علی لاریجانی رئیس صداوسیما گزارش افکار سنجی ها را آورد که به تدریج آقای خاتمی جلو افتاده و معتقد است حمایت کارگزاران سازندگی اثر کرده است...

... عصر تا شب کارها را تکمیل کردم افکار سنجی وزارت اطلاعات و خبرگزاری ایرنا و کارگزاران رسید که مجموعا آقای خاتمی را جلو نشان می دهد. آقایان محسن نوربخش و سیدمحمد موسوی خوئینی ها آمدند از احتمال صحبتهای یکطرفه رهبری در سخنرانی فردا اظهار نگرانی کردند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ هاشمی رفسنجانی در ادامه نوشت: شب میهمان رهبری بودم گزارش سفر به تاجیکستان و ترکمنستان را دادم ایشان ابقای توافق خط لوله گاز از ترکمنستان به ترکیه از طریق ایران را ستایش کردند‌. درباره انتخابات صحبت شد ایشان هنوز ناطق را جلو می داند اما فکر می کنند به مرحله دوم می رسد ولی حساسیتی روی پیروزی احتمالی آقای خاتمی نشان ندادند و گفتند دستور داده اند که با اخلال و تقلب و برخوردهای خشن برخورد شود. گفتند بنا ندارند فردا حمایت صریحی از کسی داشته باشند گفتند فیلم تبلیغاتی دیشب آقای خاتمی خیلی قوی تهیه شده بود. از سفر من به منطقه زلزله زده خراسان اظهار خوشحالی کردند.

 آقای موسوی خوئینی ها تلفنی خبر داد که با حکم دادگاه انقلاب امشب دارند ستاد انتخاباتی آقای خاتمی را تخلیه می کنند به آقای محمد یزدی رئیس قوه قضائیه تلفن کردم که جلوگیری کنند‌

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما