شناسهٔ خبر: 60277030 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دبیرکل اتحادیه عرب:

کشور‌های عربی خواهان صلح و آرامش با همسایگان خود هستند

ابوالغیط در سخنانی گفت: موضوع بازگشت سوریه به این اتحادیه محور مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده در نشست سران عربی در جده بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در کنفرانس پایانی سی و دومین نشست سران کشور‌های عربی در جده اظهار داشت: مهم‌ترین مصوبات این نشست مربوط به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب بود.

ابوالغیط افزود: سوریه به کمک برادران عرب خود نیاز دارد. این کشور در عین حال باید اقدامات کشور‌های عربی در قبال خود همکاری داشته باشد.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: کشور‌های عربی خواهان صلح و آرامش در قبال کشور‌های همسایه خود هستند و ترکیه و ایران باید با این تمایل کشور‌های عربی به صورت مثبتی تعامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم نشست سران کشور‌های عربی، آغاز این روند باشد که کشور‌های عربی امورات خود را به دست خود بگیرند و مدیریت کنند.

ابوالغیط در خصوص مسأله فلسطین نیز گفت: مسأله فلسطین در قلب نشست جده حضور داشت به ویژه در شرایط کنونی که اسرائیل با تمام اقدامات خصمانه خود در حال اعمال فشار بر فلسطین است.

دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص اوضاع سودان نیز گفت: ملت سودان در شرایط رنج آوری به سر می‌برد؛ این در حالیست که گروه‌های درگیر در این کشور به فکر منافع تنگ نظرانه خود هستند.

استقبال از توافق اخیر ایران و عربستان در زمینه روابط دوجانبه، مخالفت با هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سودان برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع این کشور، ضرورت انتخاب رئیس جمهور و تشکیل دولت جدید لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن، حمایت از تلاش‌ها برای یکپارچه شدن نیرو‌های مسلح لیبی و تثبیت آتش بس و حمایت از تلاش‌های سازمان ملل متحد از مفاد بیانیه پایانی نشست سران کشور‌های عربی در جده بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما