شناسهٔ خبر: 60275313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اردوغان: ترکیه قصد ندارد تمام خواسته های غرب را برآورده کند

رئیس‌جمهور ترکیه گفت ترکیه قصد ندارد به تمام خواسته‌های غرب، به ویژه در مورد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت ترکیه قصد ندارد به تمام خواسته‌های غرب، به ویژه در مورد اعمال تحریم‌ها علیه روسیه عمل کند.

اردوغان گفت: احزاب مخالف دولت می‌گویند روابط ترکیه را با کشور‌های دیگر بازسازی می‌کنند. وی خطاب به مخالفانش گفت: شما از یک سو به فدراسیون روسیه حمله می‌کنید و از سوی دیگر می‌گویید روابط را از نو ایجاد خواهید کرد.

رئیس جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: آنکارا در حال حاضر با همه کشور‌های غربی از جمله آمریکا و روسیه و چین روابط دارد. اردوغان افزود: در مورد تحریم‌ها علیه روسیه، بعنوان بزرگترین شریک تجاری ترکیه، آن‌ها [مخالفان دولت]گفتند هر کاری را که غرب بخواهد انجام می‌دهند. خداحافظ کمال، ترکیه آنچه را که ما می‌خواهیم انجام می‌دهد، نه آنچه غرب می‌خواهد. این هرگز انجام نخواهد شد.

انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه ۱۴ مه برگزار شد. شورای عالی انتخابات ترکیه پس از شمارش ۱۰۰ درصد آرا دوشنبه اعلام کرد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، ۲۸ مه برگزار خواهد شد، زیرا هیچ یک از نامزد‌ها ۵۰ درصد آرا را کسب نکرده اند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در طول مبارزات انتخاباتی در سال ۲۰۲۰ قول داد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از مخالفان ترکیه حمایت کند و اردوغان را فردی مستبد خواند. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در پاسخ، بایدن را به بی اطلاعی، غرور و ریاکاری متهم کرد.

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که اوایل این ماه برگزار شد، ۴۹.۲۴ درصد آرا را بدست آورد، در حالی که رقیب اصلی او، کمال قلیچداراوغلو ۴۵.۰۷ درصد آرا را کسب کرد. قلیچداراوغلو، روسیه را به مداخله در انتخابات ترکیه متهم کرده است.

نظر شما