شناسهٔ خبر: 6027298 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عقب نشینی جزیی نیروهای مقاومت مردمی یمن از عدن

تهران- ایرنا- منابع خبری استان عدن از عقب نشینی جزیی نیروهای مقاومت مردمی یمن متشکل از گارد ریاست جمهوری و نیروهای طرفدار صالح رئیس جمهوری سابق یمن وانصار الله از این استان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری بی بی سی به نقل از مقامات امنیتی نیروهای مقاومت مردمی یمن شماری از نیروهای خود را از شهر عدن واقع در جنوب یمن را جهت تقویت مواضع خود در مناطق دیگر به عقب بردند.

شبکه خبری مذکور افزود: دو گردان از نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای طرفدارعلی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن عدن را به مقصد صنعا و صعده در نزدیکی مرزهای عربستان ترک کردند.

این در حالی است که عربستان متجاوز صبح روز گذشته اقدام به اعزام نیروهای مزدور خود از طریق زمینی ودریایی به بندر البریقه ،بمباران عدن توسط جنگنده های متجاوز خود همراه با گلوله باران این شهر از سوی کشتی های مستقر در خلیج عدن کرد.

عربستان سعودی و هم پیمانانش تحت حمایت غرب، از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرده است .

بر اثر حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون هزاران شهروند این کشور کشته و زخمی و حدود یک میلیون نفر نیز آواره شده اند.

عربستان همچنین با محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن مانع ورود نیروها و محموله های امدادی به این کشور شده است.

خاورم** 1453**1566

نظر شما