شناسهٔ خبر: 60270237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهور سوریه: اجلاس جده به انسجام کشورهای عربی کمک می‌کند

دمشق- ایرنا- رئیس جمهور سوریه در دیدار با ولیعهد عربستان گفت: مصوبات و بیانیه‌های اجلاس سران عرب در جده به انسجام بیشتر اعراب کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از رسانه های سوری ،محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان سعودی با بشار اسد رئیس جمهور کشور عربی سوریه در حاشیه سی دومین اجلاس سران عرب در جده دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور و تحولات درعرصه عربی با توجه به فضای مثبت در روابط عربی و عربی که نشان‌دهنده رویکرد جمعی نسبت به دیدگاه‌های مشترک است که در نشست جده به اوج خود رسید، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه از تلاش های عربستان سعودی در دستیابی به نزدیکی اعراب و ایجاد فضای سیاسی که به اقدام مشترک بین کشورهای عربی برای دستیابی به منافع مردم کمک می کند، قدردانی کرد.

رئیس جمهور سوریه موفقیت اجلاس جده را به ولیعهد عربستان تبریک گفت و افزود: این مهم است که این اجلاس به انسجام بیشتر اعراب کمک می کند.

رئیس جمهور سوریه: اجلاس جده به انسجام کشورهای عربی کمک می کند

اسد و محمد بن سلمان از بازگشت روابط بین سوریه و عربستان سعودی به گونه ای که از ثبات منطقه حمایت کند و به اقدامات مشترک اعراب بیانجامد، تقدیر کردند.

اجلاس سران عرب عصر امروز با حضور بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در شهر جده آغاز بکار کرد.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده بود و در جده مورد استقبال مقامات دولت ریاض قرار گرفت.

نظر شما