شناسهٔ خبر: 60268067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بیکاری و گرانی دو معضل کردستانی‌ها

امام جمعه سنندج خواستار تلاش جدی مسئولان برای برای رفع بیکاری و گرانی، دو معضل اساسی کردستانی‌ها شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، حاج ماموستا فایق رستمی در خطبه های نماز جمعه امروز، افزود: جوانان چشم انتظار شغل و مسکن هستند و اگر مسئولان در این راستا همت نکنند با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به پیر شدن جمعیت در کشور و معضلات ناشی از آن گفت: جوان اگر شغل نداشته باشد و گریبانگیر مشکلات اقتصادی باشد، نمی‌تواند تشکیل زندگی دهد و فرزند آوری کند.

امام جمعه سنندج سرمایه گذاری و استفاده از ظرفیت‌های خدادادی را در استان کردستان ناکافی دانست و گفت: کردستان به واسطه داشتن نیروی توانمند و جوان و همچنین وجود منابع طبیعی، گردشگری، معادن، مرزی بودن و کشاورزی از ظرفیت بالایی برخوردار است که باید در راستای شکوفایی آن تلاش شود.
ماموستا رستمی به استاندارد نبودن جاده سنندج- مریوان در محدوده سه راهی تودار تا جاده جدید، اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط به ویژه راهداری برای اصلاح این محور وارد عمل شود تا شاهد حوادث رانندگی نباشیم.
وی صرفه‌جویی در امکانات رفاهی مانند گاز، آب و برق و ... را مورد تاکید قرار داد و گفت: تمام این ظرفیت‌ها بیت‌المال است و صرفه‌جویی آن وظیفه آحاد جامعه است.
امام جمعه سنندج دستگیری از نیازمندان و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان را مصداق عدالت خواند و افزود: توسعه همه جانبه در نقاط مختلف از مصادیق اصلی تحقق عدالت اجتماعی است مسئولان باید به این اصل مهم توجه و با تصمیم گیری‌های درست به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

نظر شما