شناسهٔ خبر: 60266309 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای ۱۴ قرارداد و تفاهمنامه بومی سازی کمپرسور

قرارداد ساخت و بومی سازی ۱۴ توربوکمپرسور ۱۵ مگاواتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ساختمانی و نصب توربو کمپرسور (او تی سی) به مبلغ ۱۸۴ میلیون یورو در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت و گاز امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، این قرارداد با هدف نوسازی و جایگزینی توربوکمپرسور‌های فرسوده، جلوگیری از هدررفت گاز، ارتقای سطح فنی و تکنولوژی ساخت تجهیزات دوار، افزایش تولید ایمن و مستمر و تقویت فشار گاز در ایستگاه‌های مناطق نفت خیز و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری امضا شد.
در مراسم امضای قرارداد ساخت و بومی سازی ۱۴ توربو کمپرسور ۱۵ مگاواتی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با امضای این قرارداد ساخت یکی از مهمترین تجهیزات دوار تولید نفت و گاز در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گفته آقای خجسته مهر تجهیزات دوار یکی از تجهیزات مهم برای انتقال نفت و گاز، تقویت فشار گاز است که منجر به رساندن نفت وگاز به مبادی مصرف و صادرات می‌شود.
آقای خجسته مهر با اشاره به اینکه این توربو کمپرسور‌ها بعضی از نیاز‌های مناطق نفت خیز جنوب از جمله تزریق گاز میدان گچساران، بازگرداندن میدان پازنان را 
تامین می‌کند گفت: شرکت ملی نفت قصد دارد سرمایه‌ای حدود ۵۰۰ میلیون یورو در قالب ساخت ۶۰۰ دستگاه توربو کمپرسور را به شرکت‌های ایرانی واگذار کند.
مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه بعضی از تجهیزات قدیمی و فرسوده هستند گفت: شرکت‌های خارجی که سازنده این تجهیزات هستند حاضر به پشتیبانی وتعمیرات اساسی نیستند این عوامل سبب شد شرکت ملی نفت ایران در قالب تولید باراول و استفاده حداکثری از توان ساخت داخل ساخت ۱۴ دستگاه توربو کمپرسور را به شرکت ساختمانی ونصب توربو کمپرسور نفت واگذار کند.

<div id="video-display-embed-code_9650322"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3854497/9650322?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما