شناسهٔ خبر: 60253105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

همه آحاد جامعه باید در تولید امنیت سهیم باشند

زینب شهریاری

نماینده ولی‌فقیه در فارس با تاکید براینکه از مهمترین مولفه‌ها در تولید امنیت، اقدامات پیشگیرانه است، همه آحاد جامعه را در تولید و پایداری امنیت سهیم دانست و ضرورت توجه به این مهم را یادآور شد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در همایش ملی "زن، جامعه، امنیت" در شیراز با بیان اینکه حجاب، پرچم امنیت اجتماعی است و زنان پرچمدار امنیت هستند، گفت: زنان به عنوان تولید کنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی بر سر همه منت دارند.

او با اشاره به نقش بسیار مهم زنان در تولید امنیت اجتماعی، افزود: یک قائده را باید بپذیریم که اگر جامعه از زن و مرد تشکیل شده، حق و تکلیفی نیز شکل می‌گیرد که ملازم یکدیگر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: اگر مطالبه حق می‌کنیم باید حق آن را نیز ادا کنیم و لذا برای تولید امنیت و بهره برداری اجتماعی، زن و مرد باید با هم سهیم باشند.اگر بناست حق را مراعات کنیم همه باید در تولید امنیت سهیم باشیم. همه آحاد جامعه در تولید امنیت اجتماعی باید احساس وظیفه کنند.

او همچنین از کسانی که امنیت اجتماعی را تهدید می‌کنند به عنوان بیمار یاد کردو  گفت: البنه نمی‌توانیم به بهانه اینکه عده‌ای در جامعه مریض هستند، بگوییم مقصر آنها هستند و قضایا را رها کنیم؛ امنیت مقوله‌ای است که همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنانش به مسئله حجاب از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و گفت: توصیه قرآن به حجاب در راستای مسئله امنیت اجتماعی‌ست تا جایی که گفته شده است که حجاب را نگه دارید تا به وقار و متانت از دور شناخته شوید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه‌های تولید امنیت پیشگیری است، گفت: بانوان به گونه‌ای رفتار کنند که فرد بیمار جرات کمترین کاری را به خود ندهند.

او همچنین با بیان اینکه امروز در جامعه غرب شاهد رفتار زنان در جلوه گری به مانند عصر جاهلیت هستیم، عنوان کرد: برای ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی و جلوگیری از ناامنی باید جلوی جلوه گری‌ها را بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: در تمدن اروپایی معاصر، جلوه گری زنان اوج تمدن آنان است و امروز ما از تمدن غربی طلبکار هستیم.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: جامعه بشری و مسلمانان طلبکار تمدن اروپایی و آمریکایی هستند، چرا که با ایجاد ناامنی اجتماعی از طریق جلوه گری این ظلم را به همه انسان‌ها روا داشته و باید پاسخگوی آن باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه حجاب، پرچم امنیت اجتماعی است و زنان پرچمدار امنیت هستند، گفت: زنان به عنوان تولید کنندگان امنیت اخلاقی و اجتماعی بر سر همه منت دارند.

او با اشاره به حضور موثر زنان در جایگاه‌ها و عرصه‌های مختلف با حفظ کرامت و حریم خود گفت: زن، می‌تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد و در کنار آن به تولید امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه بپردازد.

امام جمعه شیراز همچنین از بانوان پلیس به عنوان بکی از مهمترین نقش آفرینان در ایجاد امنیت اجتماعی یاد کرد و گفت: حرکت‌ها در حوزه حجاب باید ایجابی باشد، زیرا حقوقی که اسلام برای زن قرار داده به نفع بشریت و بانوان است.

رئیس هیات امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: نگاه انقلاب به زنان یک نگاه ویژه است و زنان در حوزه‌های مختلف از جمله خدمت ملی می‌تواند نقش بسیار برجسته داشته باشد.

سرلشکر مصطفی ایزدی هم بیان کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که در محضر صاحب امر قرار داریم و اگر میخواهیم به یک شرایط مطلوب در زمینه حجاب برسیم باید در مسیر قرآن و اسلام گام برداریم.

او افزود: در انقلاب اسلامی زن گوهر اصلی و یک موجود مقدسی است که دوشادوش مردان در صحنه ها حضور داشته و دارند.

رئیس هیات امنای مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر کشور عنوان کرد: این زن‌ها و مادران هستند که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشته‌اند و ما با جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر باید در زمینه برخورد با بدحجابی تلاش مضاعف کنیم.

سرلشکر ایزدی اضافه کرد: دشمن درصدد است که بنیان خانواده‌های ایرانی را گسسته کند و ما باید هوشیار باشیم و در تولید امنیت اجتماعی با هم همکاری مضاعف داشته باشیم.

فرمانده انتظامی فارس نیز در این مراسم به هجمه‌ها و مخالفت‌های علنی دشمنان به ارزش‌های دینی و عفت عمومی اشاره کرده و به تبیین نقش و جایگاه زن مسلمان در جامعه کنونی پرداخت.

سردار رهام بخش حبیبی با بیان اینکه در دفاع مقدس همه دنیا علیه کشور ما قرار گرفت، تاکید کرد: تمام دنیا می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد اما با لطف خدا و رهبری فرزانه انقلاب موفق نشدند؛ امروز هم با توطئه‌های مختلف قصد برهم زدن امنیت را دارند که با تدابیر رهبر معظم انقلاب و هوشیاری مردم، موفق نخواهند شد.

او بیان کرد: اگر کسی در خانواده خود مشکل داشته باشد آن را فریاد می زند یا آن را درست می کند؟ ما در مشکلات نبایستی زبان دشمن شویم بلکه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و رهنمودهای ایشان را اطاعت و اجرا کنیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما