شناسهٔ خبر: 60221963 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

رئیس جمهور آفریقای جنوبی:

پوتین و زلنسکی با پیشنهاد مذاکرات صلح موافقت کردند

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت: روءسای جمهور روسیه و اوکراین با پذیرش هیات صلح کشورهای آفریقایی موافقت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ریانووستی، سیریل رامافوزا اعلام کرد: به نمایندگی از کشورهای آفریقایی با پوتین و زلنسکی صحبت کرده تا آنها را به پذیرش ماموریت رهبران آفریقا در طرح صلح به توافق برساند و آنها نیز با دریافت ماموریت صلح موافقت کردند.

وی افزود: همکاران روسی و اوکراینی برای میزبانی یک طرح صلح آفریقا با هدف حل و فصل جنگ تقریبا 15 ماهه موافقت کرده اند. گفت‌وگوها با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نشان داد هر دو آماده پذیرایی از رهبران آفریقا هستند. این ابتکار مورد حمایت رهبران زامبیا، سنگال، کنگو، اوگاندا، مصر و آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

رامافوزا ادامه داد: دبیر کل سازمان ملل، آمریکا و بریتانیا در مورد ابتکار آفریقا مطلع شدند. واشنگتن و لندن حمایت محتاطانه را ابراز کردند. سفر هیات‌های آفریقایی در اسرع وقت با هدف بحث درباره چگونگی پایان دادن به این درگیری انجام خواهد شد. اینکه آیا این موفق خواهد شد یا نه، بستگی به بحث هایی دارد که برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارشف پیشنهاد کشورهای آفریقایی برای مهارت‌های میانجیگری در بزرگترین درگیری در خاک اروپا از زمان جنگ جهانی دوم به دنبال پیشنهاد مشابه چین است. ابتکار پکن توسط کیف و متحدان غربی به دلیل توجیه ضمنی حمله روسیه به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما