شناسهٔ خبر: 6020205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دستگیری فردی که آپارتمان های اجاره ای آلانیای ترکیه را می فروخت +عکس

صاحب‌خبر -

فردی که با تبلیغات در شبکه های ماهواره ای به بهانه فروش آپارتمان در آلانیای ترکیه از شهروندان کلاهبرداری می کرد از سوی پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.




به گزارش جماران به نقل از ایرنا، در تاریخ 14 بهمن سال 93 زنی به دادسرای امور بین الملل مراجعه کرد و گفت: از طریق آگهی تبلیغاتی یکی از شبکه های ماهواره ای قصد خرید یک واحد آپارتمان مسکونی در کشور ترکیه را داشتم که توسط شخص فروشنده مورد کلاهبرداری قرار گرفتم. 

در همین ارتباط پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل و به دستور شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه 30 تهران پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

شاکی پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: شخصی بنام یاشار . ر با اعلام مالکیت شرکتی با شماره ثبت جعلی متعلق به یک شرکت ترکیه ای اقدام به فروش یک دستگاه آپارتمان در منطقه آلانیا کشور ترکیه به من کرد و بابت پیش پرداخت فروش آپارتمان نیز مبلغ 20 هزار یورو از من دریافت کرد. 

وی افزود: جهت تحویل آپارتمان به کشور ترکیه رفته بودم که متوجه شدم آپارتمان موردنظر در واقع متعلق به یک تبعه ترکیه است که توسط یاشار . ر اجاره شده است، بنابراین با مراجعه به ایران و جهت استرداد مبلغ پیش پرداخت به سراغ وی رفتم اما نامبرده اعلام کرد که قادر به استرداد پول نیست و به این بهانه درخواست بازپرداخت دومرحله ای پول را داشت که باز هم به وعده خود عمل نکرد. 

شاکی در خصوص نحوه آشنایی خود با یاشار . ر نیز به کارآگاهان گفت: از طریق برنامه ای فارسی زبان که از طریق ماهواره پخش می شود در جریان فروش آپارتمان در منطقه آلانیا قرار گرفتم و پس از تماس با شماره اعلام شده از سوی این برنامه با آقای یاشار . ر آشنا شدم که وی خود را مالک شرکت معرفی کرد. 

با بررسی پرونده مشخص شد که شکات و مالباختگان دیگری نیز توسط مدیر شرکت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند و تعدادی از آنان پس از حضور در اداره چهاردهم آگاهی اعلام کردند که از طریق آگهی های تبلیغاتی درج شده در روزنامه های کثیرالانتشار ورزشی با یاشار . ر آشنا شده اند.

برخی از مالباختگان نیز در خصوص نحوه آشنایی خود با یاشار عنوان کردند که اولین ملاقات خود با وی را در هتل های چند ستاره انجام داده و این شخص خود را به عنوان فروشنده آپارتمان در ترکیه، جزیره کیش و... معرفی کرده است. 



*متهم دستگیر می شود 

با شناسایی محل تردد یاشار . ر ( 35 ساله ) در جزیره کیش هماهنگی های لازم با پلیس آگاهی این جزیره انجام و متهم در مورخه دوم تیر 94دستگیر و در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

متهم پس از حضور در اداره چهاردهم پلیس آگاهی به انجام تبلیغات فروش ملک در شبکه های ماهواره ای غیرقانونی و کلاهبرداری از شکات اعتراف کرد. 

یاشار . ر با بیان اینکه در طول مدت فعالیت خود با یکی از خوانندگان متواری از ایران به نام ش. ش اقدام به فروش آپارتمان می کردم گفت: پس از گذشت مدتی کوتاه با این خواننده دچار اختلاف شدم و از ترس این شخص مجبور به ترک ترکیه و بازگشت به ایران شدم و در حال حاضر نیز شرکت متعلق به این شخص است. 

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در همین ارتباط گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری و شناسایی شدن از سوی تعدادی از شکات و مالباختگان، برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین سایر شکات و مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وی از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم می شوند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


برچسب‌ها:

نظر شما