شناسهٔ خبر: 60200648 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاکدل: عدم اعزام هندبال به هانگژو ضربه بدی به ماست/ مخاطب نامه دبیر من نبودم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون هندبال درباره حضور تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: هندبال در سال های گذشته در بازی‌های مختلف کسب مدال داشته است اما اگر ١٠ بار دیگر هم به ستاد بروم واقعیات را می‌گویم اما نمی‌گویم که قطعا مدال می‌گیریم و امیدوارم هندبال مردان هم اعزام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا پاکدل امروز دوشنبه در نشست خبری در خصوص حضور تیم‌های هندبال در بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در مورد اعزام تیم بانوان به بازی‌های آسیایی چیزی به ما ابلاغ نشده است و در مورد تیم ملی مردان در ستاد بازی‌ها اعلام شد که این تیم به بازی‌ها اعزام می‌شود اما خبری چند روز پیش آمد که اعزام هندبال مردان باید دوباره بررسی شود. مناف‌هاشمی هم از این موضوع حمایت کرد و به وسلین وویوویچ انگیره داد و گفت پاداش ویژه‌ای برای هندبال مردان در نظر می‌گیرم و نیازها را از او پرسید و گفت اگر می خواهیم به مدال برسیم باید در تورنمنت مهمی در اروپا شرکت کنیم.

وی افزود: گفتند که در جلسه ستاد بازی‌ها من نگفتم هندبال مدال می‌گیرد. من قطعا براساس واقعیات صحبت می‌کنم و در ستاد گفتم که بازی های قبل به مقام چهارم دست پیدا کردیم اما در رنکینگ تیم‌های آسیایی در قهرمانی جهان سوم آسیا بودیم. آیا رشته‌هایی که تایید شدند در بازی‌ها مدال می‌آورند؟

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: برخی از این رشته‌ها در بازی‌های قبلی در دور گروهی حذف شدند و برگشتند. هنوز موردی برای تصمیم‌گیری درباره اعزام هندبال بانوان و مردان به صورت کیفی اعلام نشده است. بالا بردن کیفیت خیلی اهمیت دارد. وویوویچ جوانان خوبی را به تیم آورده است و می‌خواهد این روند را ادامه دهد. نگاه ما صرفا به بازی‌ها نباید باشد و اگر هندبال اعزام نشود ضربه بدی به ما می خورد و از مدار امادگی دور می‌شویم.

وی ادامه داد: هندبال در سال های گذشته در بازی‌های مختلف کسب مدال داشته است. ما در زمینه حضور در تورنمنت‌ها یا دیدار دوستانه دچار مشکل شدیم و حتی برای حضور در تورنمنت روسیه نیز دچار مشکل می‌شویم. امیدوارم وزارت و کمیته تجدیدنظر کنند. اگر ١٠ بار دیگر هم به ستاد بروم واقعیات را می‌گویم اما نمی‌گویم که قطعا مدال می‌گیریم و امیدوارم هندبال مردان هم اعزام شود.

پاکدل عنوان کرد: در مورد مردان گفتند مدال‌آوری باشد و در مورد بانوان هم گفتند تیم‌هایی که می‌توانند در جمع ٦ تیم باشند می‌توانند به بازی‌ها اعزام شوند.

رئیس فدراسیون هندبال تصریح کرد: اشتباهی به وجود امده بود تیمی که قهرمان اسیا شده اعزام نمی شود اما تیم نوجوانان ما که قهرمان اسیا شد الان به رده جوانان امده و با توجه به نگاه کیفی و گزارشی که دریافت کردیم که تیم نوجوانان اماده اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا را ندارد و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا بروند و این تیم نوجوانان دو سال دیگر در رده جوانان به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا اعزام می شود. این رویه به ترتیب ادامه می یابد.

وی یادآور شد: لیگ هندبال بانوان این هفته تمام شد و طولانی‌تر شدن لیگ باعث شد بازیکنان آمادگی خوبی دارند و ٨٠ درصد ملی پوشان در دو تیم شاملی و بافق بودند و باید تدارکات اعزام بانوان به بازی ها را باید انجام دهیم و قرار نبود تا اعزام شود و می خواستیم روسیه دیدار داشته باشیم اما هنوز مهیا نشده است و کادر فنی هم ایرانی است اما تیم ملی هندبال مردان با همین کادر فنی تا انتخابی تیم ملی ادامه می دهند اما وویوویچ که قرارداد دارد.

رئیس فدراسیون هندبال عنوان کرد: وسلین قرارداد ١٤ ماهه با سپاهان و با ما تا پایان قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک قرارداد دارد. حضور سرمربی تیم ملی در تیم باشگاهی خللی ایجاد نمی کند.
پاکدل گفت: ما سال گذشته ١١ رویداد قهرمانی جهان و آسیا داشتیم. قطعا کمک های کمیته و وزارت نمی تواند جوابگو باشد و با حضور حامی مالی توانستیم تا اعزام ها را انجام دهیم. امسال سال سختی است و نیازمند کمک بیشتر از وزارت ورزش هستیم.

وی درباره مکاتبه دبیر و دوشغله بودن پاکدل گفت: در مورد نامه هایی که گفته می شود توجهی نکردم. با توجه به اینکه در حوزه تصمیمات کمیته هست نامه خطاب به من نبوده و خطاب به رئیس کمیته بود و نمی توانم اطهار نظر کنم و دبیر از دوستانم است و اگر به من نامه می زد قطعا با رعایت ادب جواب می دادم و حالا به کمیته زده و اسم من را نبرده است. انتظار این است مواردی که عنوان می شود با تحقیق قبلی باشد. خطاب نامه مشخص است که به چه فردی است و خود کمیته تشخیص می‌دهد.

وی افزود: بنده در تمام جاهایی که کار می کنم فقط یک حقوق می گیرم و یک ریال هم از کمیته نگرفتم و از خسروی وفا ممنونم که لطف داشتند و بحث اکادمی را به من سپردند و امیدوارم کارنامه خوبی به جا بگذارم و تصمیم گیرنده درباره این مسئولیت من نیستم خود خسروی وفا تصمیم می گیرد و تا زمانی که جایگزین مشخص شود من در این سمت هستم و وقتی فرد جدیدی انتخاب شد ان تجربیات را منتقل می کنم.

پاکدل درباره مربی خارجی گفت: هیچ پولی برای مربی خارجی تقسیم نشده و هیچ مصوبه ای که چه عددی به فدراسیونی بدهیم وجود نداشت و مرکز نظارت براساس آن تصمیم می‌گیرد. قرارداد وسلین را در فروردین تمدید کردیم قبل از اینکه در جلسه هیئت اجرایی مطرح شود. یک برگ درخواست کتبی و شفاهی از کمیته برای کمک هزینه پرداخت دستمزد وسلین نداشتم و از کمیته خواستم اگر برگی هست در اختیار رسانه ها قرار دهد. این پول عادلانه و شاخص محور بین تمام فدراسیون ها توزیع شود و اگر فدراسیونی مربی خارجی می خواهد بیاورد به آن فدراسیون کمک کنند. به عنوان عضو هیئت اجرایی پولی برای این موضوع دریافت نمی کنم. کاری به نامه دبیر ندارم و او دوست ماست و به عنوان هیئت اجرایی این پیشنهاد را دادم و نماینده تمام فدراسیون‌ها هستم و هیچ بحث شخصی تاکنون نداشتیم. خسروی وفا مخالف این است که اعضای هیات اجرایی درباره فدراسیون خود صحبت کنند و امتیاز بگیرند و این موضوع جزو خطوط قرمز اوست. باید به رسم امانت و اعتماد اعضای مجمع با یک نگاه همه فدراسیون‌ها را ببینم.

پاکدل عنوان کرد: فدراسیون فقط به مدت ٥ روز در اکادمی اردو داشته و ما هم برای هیچ فدراسیونی تفاوتی قائل نمی شویم. باید از خسروی وفا هم تشکر کنم که بودجه کمیته و وزارت را افزایش داد. نگاه وزارت و کمیته پدرانه است تا چالش های فدراسیون ها را برطرف کنند. بودجه ای که برای فدراسیون سال گذشته گذاشتند خیلی کم و ناعادلانه بود و به صالحی امیری گفتم هندبال با این همه اعزام و عملکرد چرا باید چنین بودجه ای داشته باشیم و وی اضافه کرد و ٤ میلیارد و ٧٠ تومان بود؛ امسال ٥ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان شد و ١٧ درصد رشد کرده است. باید از کیان هندبال دفاع کنم زیرا برای کشور افتخارافرینی می کند . برنامه مرکز نظارت و دبیر کل محترم درباره بودجه تصویب شد و عدد هندبال ٦٠٠ میلیون کمتر از جدول اصلی است که الان منتشر شده است . از فدراسیون ها و حتی فدراسیون کشتی دفاع کردم اما دخل و تصرفی در این زمینه نداشتم. اگر عزیزی خبری می برد امیدوارم خبر درست ببرد.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بودجه عملیاتی هندبال تا آخر سال اضافه شود برای تمام فدراسیون ها اضافه می شود. الان کل عددی که در اختیار رئیس قرار گرفته کلا ٣٠ میلیارد تومان است. ٢٠ میلیارد برای تجهیز و سرمربی خارجی را دوستان تصمیم می گیرند تا عادلانه تقسیم شود. مگر اینکه پولی از بازی‌های هانگژو اضافه بیاید به باقی فدراسیون ها هم کمک کنند.

پاکدل گفت: درباره بحث دبیرکل تا هفته آینده تصمیم می گیریم. ما از احاظ زیرساخت ها و شرایط مختلف فقط چند استان می توانند میزبان باشند. بحث فرودگاه بین المللی، سالن استاندارد و هتلینگ مطرح است و چون اصفهان سبقه بدی در میزبانی نداشت ما به این استان میزبانی را دادیم. خیلی این میزبانی برای ما مهم است تا بتوانیم میزبانی های بعدی را کسب کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترجیح من برای اعزام به بازی‌ها هم مردان و همزنان است و چون عدالت‌محور هستم نمی‌توانم بگویم تیم بانوان را کنار بگذارید و تیم مردان را ببرید. اگر کیفی‌سازی است باید نگاه به هندبال و باقی رشته ها یکسان باشد.

نظر شما